صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دفاع عربستان از بن‌سلمان در برابر گزارش سیا
دفاع عربستان از بن‌سلمان در برابر گزارش سیا

دفاع عربستان از بن‌سلمان در برابر گزارش سیا

عربستان پس از طرح دوباره اتهامات علیه محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در پرونده قتل جمال خاشقجی از سوی اعضای مجلس سنای آمریکا و انتشار گزارشی از طرف آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.آی.ای)، بار دیگر تمامی اتهامات علیه او را رد کرد.

باعشن سخنگوی سفارت عربستان در آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان عربی، پس از گزارش جینا هاسپل، رئیس سیا درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول، تعدادی از سناتورهای آمریکایی بیشتر متقاعد شدند که بن سلمان در قتل خاشقجی دست داشته است، آنها تاکید کردند که عربستان دیگر شریک مورد اطمینانی برای آمریکا نیست.

فاطمه باعشن، سخنگوی سفارت عربستان در واشنگتن توییت کرد، ولیعهد در هیچ زمانی با هیچ مسؤول عربستانی درباره آزار رساندن به خاشقجی تماسی نداشته است، ما قاطعانه هرگونه اتهامی درباره ارتباط بن سلمان با این حادثه هولناک را رد می‌کنیم.

باعشن افزود: عربستان در رسیدگی به این اشتباه فاجعه‌بار و محاکمه مسؤولان آن و نیز اتخاذ اقداماتی اصلاحی جهت تضمین عدم تکرار چنین فاجعه‌ای صریح بود.

سخنگوی سفارت عربستان در واشنگتن تاکید کرد: روابط آمریکا و عربستان به ۸۰ سال قبل بازمی‌گردد و این روابط در مقابل طوفان‌های متعددی مقاومت کرده است، ما به حفظ این روابط دوجانبه برای برقراری ثبات منطقه‌ای و دیگر اهداف مشترک پایبندیم.

پس از گزارش هاسپل، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت: چیزهایی که در این جلسه شنیدم، این باور را در ما تقویت کرد که بن سلمان مسؤول قتل خاشقجی است.

گراهام افزود: بن سلمان در وضعیت پایانی است، فکر نمی‌کنم او در آینده شریک مورد اطمینانی برای آمریکا خواهد بود و کنگره باید موضعگیری جدی در این خصوص در پیش بگیرد.

باب کورکر، سناتور دیگری از همین حزب گفت: کمترین شکی در این مورد ندارم که ولیعهد عربستان دستور این قتل را صادر کرده است و این مساله از نظر ما غیرقابل قبول است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.