صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / تامین ۳۰ درصد خون کشور از ۳ استان

تامین ۳۰ درصد خون کشور از ۳ استان

سخنگوی سازمان انتقال خون از افزایش شاخص اهدای خون مستمر در کشور خبر داد و گفت: طی هشت ماه گذشته دو میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۸۲ واحد خون و فرآورده خونی در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

اهدای خون

دکتر بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شاخص اهدای خون مستمر در کشور طی هشت ماه گذشته به ۵۸.۹ درصد رسید، گفت: اهداکننده مستمر به شخصی گفته می‌شود که حداقل دوبار در سال موفق به اهدای خون شود. در این زمینه استان سمنان به ۸۰ درصد، بوشهر با ۷۵ درصد و خراسان شمالی با ۷۳ درصد، رکورد دار اهدای خون مستمر در کشور طی هشت ماه گذشته بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ضریب امنیت و سلامت خون اهداکنندگان مستمر هشت برابر اهداکنندگان بار اول است، افزود: در هشت ماه نخست سال ۹۷ بانوان استان‌های لرستان، خراسان جنوبی، کردستان و استان مرکزی در صدر اهداکنندگان مستمر در کشور بوده‌اند. همچنین طی هشت ماه گذشته دو میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۸۲ واحد خون و فرآورده خونی شامل گلبول قرمز فشرده‌ شده، پلاسما و پلاکت در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: در عین حال در هشت ماهی که از سال ۱۳۹۷ می‌گذرد، استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی در صدر اهداکنندگان خون در کشور بوده‌اند و ۳۰ درصد از خون مورد نیاز کشور از این سه استان تامین شده است.  

حاجی‌بیگی با بیان اینکه استان‌های خراسان شمالی، ایلام، کردستان و خراسان رضوی بیشترین میزان رشد اهدای خون را در کشور در هشت ماهه نخست سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۶ داشته‌اند،  گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا آبان ماه یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۶۹ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۴۲ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.