صفحه اصلی / استان ها / همدان / کنترل ۸ میلیون مترمکعب رواناب در همدان
کنترل ۸ میلیون مترمکعب رواناب در همدان

کنترل ۸ میلیون مترمکعب رواناب در همدان

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از اجرای 39 هزار هکتار طرح مصوب آبخیزداری در سالجاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها 8 میلیون مترمکعب کنترل رواناب خواهیم داشت.

کنترل رواناب

محمدمهدی آرتیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال ۱۶ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آبخیزداری مصوب شده است، افزود: عملیات اجرایی ۱۷ طرح آبخیزداری از اواخر تابستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد به طوریکه عملیات بیولوژیکی از قبیل کپه‌کاری، نهال‌کاری، کودپاشی، ذرپاشی و مرمت چشمه ۷۵ درصد و عملیات سازه‌ای و مکانیکی نیز ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های رخ داده سازه‌های کنترلی به خوبی انجام شده و در شهرستان‌های همدان و تویسرکان آبگیری خوبی برای کنترل رواناب و رسوب انجام شده است.

میزان فرسایش خاک در همدان ۸ تن در هکتار است

آرتیمانی عنوان کرد: براساس حجم مصوب با اجرای طرح‌های آبخیزداری در سالجاری ۸ میلیون مترمکعب کنترل رواناب و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب کنترل و استحصال آب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه میزان فرسایش خاک در استان همدان به طور متوسط ۸ تن در هکتار است، یادآور شد: همچنین اجرای طرح‌های آبخیزداری منجر به کنترل ۶۰ هزار تن فرسایش و رسوب خاک در استان خواهد شد.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه ۶۵۰ هزار هکتار مطالعات آبخیزداری در استان همدان انجام گرفته است، گقت: در ۲۶۰ هزار هکتار از عرصه‌هایی که عملیات آبخیزداری اجرا شده، فرسایش خاک ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: اجرای عملیات آبخیزداری منجر به کنترل و کاهش ۳۰ درصدی رواناب و فرسایش و همچنین افزایش ۳۰ درصدی پوشش گیاهی می‌شود.

آرتیمانی درباره وقوع سیل در بارندگی‌های اخیر استان همدان، خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های اخیر رواناب بالا بوده اما خسارت خاصی نداشته است و فقط در شهرستان کبودراهنگ سیل رخ داد که به قنوات خسارت زد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.