صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / پیام وزیر بهداشت به افراد کم‌توان و ناتوان

پیام وزیر بهداشت به افراد کم‌توان و ناتوان

وزیر بهداشت بر لزوم تسری خدمات توانبخشی در تمام سطوح نظام سلامت تاکید کرد.

وزیر بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سیدحسن هاشمی همزمان با فرارسیدن ۱۲ آذر و روز جهانی افراد دارای ناتوانی در پیامی آورده است:« ۱۲ آذر مصادف با ۳ دسامبر، روز جهانی افراد دارای ناتوانی است؛ این نام‏گذاری در سال ۱۹۹۲ توسط سازمان ملل متحد و بر اساس یک توافق بین‎المللی صورت گرفت و از آن پس، همه ساله در همه کشورها این روز گرامی داشته می‎شود. یکی از مهم‌ترین دلایل این توجه جهانی، افزایش درک جوامع نسبت به مسائل مرتبط با ناتوانی و معلولیت همنوعان و بسیج عمومی برای حمایت از عزت، احقاق حقوق و افزایش رفاه اجتماعی کم‌توانان و ناتوانان است.

این روز همچنین فرصت مغتنمی است برای توجه بیشتر به ایجاد فرصت‎های برابر و فراهم کردن فضای مشارکت افراد دارای ناتوانی در کاهش موانع اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… در مسیر فعالیت این گروه در جامعه.

در همین راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سال‎های اخیر، برای ارائه خدمات گوناگون در سطوح مختلف پیشگیری، درمان و درمان‌های تخصصی، برنامه‎ریزی‎های متعددی انجام داده و از سوی کارشناسان و مجریان، تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است. البته نتایج این تلاش‎ها هنوز به حد کفایت نرسیده و بین وضعیت مطلوب و موجود فاصله بسیاری وجود دارد؛ لذا برای حرکت سریع‎تر در این مسیر، ضروری است خدمات توانبخشی در تمامی سطوح نظام سلامت تسری پیدا کند و با برقراری پیوندی مستحکم میان برنامه ‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سایر وزارتخانه‎ها و دستگاه‎های دولتی و غیر دولتی مرتبط، در قالب یک عزم ملی، خدمات این حوزه گسترش یابد.

بدون شک حضور فعال و مشارکت افراد دارای ناتوانی، خانواده‎های ایشان و سازمان‎های مردم نهاد، در محقق شدن این امر مهم از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

اینجانب با آرزوی تحقق کامل برنامه‎های ارائه خدمات مورد نیاز به هموطنان گران‎قدر دارای کم‎توانی و ناتوانی، این روز مبارک را به همه ایشان و خانواده‎های عزیز و صبورشان تبریک می‎گویم و از خداوند متعال می‎خواهم گام‎های ما را در راه خدمت رسانی به این عزیزان، بیش از پیش استوار فرماید.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.