صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / طرح پایش و تکمیل مطالعات خاک شناسی ایران اجرا می شود
طرح پایش و تکمیل مطالعات خاک شناسی ایران اجرا می شود

طرح پایش و تکمیل مطالعات خاک شناسی ایران اجرا می شود

معاون توسعه منابع انسانی موسسه تحقیقات آب و خاک گفت: طرح پایش و تکمیل مطالعات خاک شناسی کشور بزودی آغاز و طی پنج سال اجرایی می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهرزاد محصص مستشاری روز دوشنبه در همایش روز جهانی خاک در قزوین افزود: اجرای این طرح می تواند اطلاعات موجود کشور در حوزه خاک را بروز کرده و به این ترتیب می توان برای پیشگیری از خاک و بهره برداری بهتر از این نعمت خدادادی به شکل مطلوب تری اقدام کرد.
وی با اشاره به فعالیت های مطالعاتی مختلف موسسه تحقیقات آب و خاک در راستای حفاظت از خاک، یادآور شد: در حال حاضر این موسسه ۳۰ بخش تحقیقاتی را در نقاط مختلف کشور داراست.
محصص مستشاری با بیان اینکه اهمیت خاک از آب کمتر نیست، اظهار داشت: بی توجهی به این حوزه و مدیریت مطلوب آن اثرات بسیار مخربی برای کشور و جامعه به همراه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه باید شیوه های بهره برداری از خاک در کشور مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرند، اظهار داشت: در حوزه قوانین موارد خوبی برای حفاظت از خاک داریم که باید با تلاش دستگاه های ذیربط با دقت مورد اجرا قرار بگیرند در غیر این صورت تهدیدات و چالش های حوزه خاک از جمله آلودگی های زیست محیطی و فرسایش افزایش می یابند.
معاون توسعه منابع انسانی موسسه تحقیقات آب و خاک با بیان اینکه توجه به ارزش اقتصادی خاک باید نهادینه شود، اظهار داشت: در این موسسه می کوشیم تا بهره برداری از خاک در کشور متناسب با زیست بوم های مناطق مختلف باشد.
پنجم دسامبر به عنوان روز جهانی خاک نام گذاری شده است.
۳۰۱۳

همچنین مطالعه کنید:

پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم

به گزارش کسب و کار نیوز، سهراب سهرابی افزود: هماهنگی های لازم با شرکت بازرگانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.