چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / قم / تحصیل بیش از ۱۰۰ هزار طلبه از ۱۳۶ کشور دنیا در جامعهالمصطفی
تحصیل بیش از ۱۰۰ هزار طلبه از ۱۳۶ کشور دنیا در جامعهالمصطفی

معاون پژوهش جامعة‌المصطفی ‌عنوان کرد:

تحصیل بیش از ۱۰۰ هزار طلبه از ۱۳۶ کشور دنیا در جامعهالمصطفی

معاون پژوهش جامعة‌المصطفی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار طلبه از ۱۳۶ کشور دنیا در جامعة المصطفی در حال تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علیرضا بی‌نیاز

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علیرضا بی‌نیاز یکشنبه(۱۱آذر) در نشست خبری با موضوع هفته پژوهش و دستاوردهای پژوهشی چهل ساله انقلاب اسلامی جامعه المصطفی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با رهنمون‌های مقام معظم رهبری دستاوردهای علمی و پژوهشی زیادی کسب شده است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی افزود: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی، تأسیس مجموعه علمی و بین المللی جامعه المصطفی است که ۴۰ سال فعالیت دارد.  در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار طلبه از ۱۳۶ کشور دنیا در جامعه المصطفی در حال تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین بی نیاز بیان کرد: همچنین ۵۰ هزار نفر از دانش آموختگان به کشورهای خود بازگشته اند و در مسئولیت های مختلف مشغول به خدمت رسانی به جوامع اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹۱ انجمن علمی دانش‌پژوهی در سطوح مختلف به زبان‌های مختلف در کشورهای مختلف تأسیس شده است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی ادامه داد: از جمله فعالیت های این انجمن ها انتشار ۴۷ مجله و نشریه و فصل نامه و ماه نامه به زبان‌ها و ملیت های مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: در طول ده سال گذشته ۳ هزار و ۷۶۶ کتاب در جامعه المصطفی تدوین و چاپ شده است که در این میان ۲ هزار و ۴۷ مورد، تألیف و یک هزار و ۷۲۹ مورد به عنوان به ۲۵ زبان مختلف ترجمه شده است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین بی نیاز گفت: همچنین در ۱۰ساله گذشته ۹ هزار و ۴۳ مقاله علمی، تخصصی و ترویجی به ثبت رسیده است.

وی افزود: بیش از یک هزار حوزه در حدود ۸۰ کشور زیرمجموعه جامعه المصطفی مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۴ هزار استاد و عضو هیأت علمی در این مراکز وابسته یا پیوسته مشغول پشتیبانی علمی هستند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی تصریح کرد: در حدود ۳۰۰ گروه علمی در تخصص های مختلف فعال هستند و نزدیک به ۴۰۰ رشته در المصطفی تا دکتری راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۶۱ کتابخانه در داخل و خارج از کشور با ۹۴۱ هزار و ۷۹۰ جلد کتاب از سوی المصطفی تأسیس شده است و این کتاب ها در اختیار طلاب و اساتید و علاقه مندان به پژوهش قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز ادامه داد: در این راستا ۵۰ فرصت مطالعاتی از کشورهای مختلف همچون آمریکا، کانادا، استرالیا و کشورهای اروپایی و آسیایی در ایران فراهم شده و پژوهشگرانی در این بخش ها فعالیت داشته اند.

وی در ادامه فعالیت های علمی عنوان کرد: بیش از ۱۲۰ همایش و جشنواره علمی و پژوهشی در ده سال گذشته در جامعه المصطفی برگزار شده که برخی از این همایش ها بیش از ۱۰۰۰ مقاله علمی دریافت کرده اند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: همچنین ۲ هزار و ۷۱۶ نشست علمی-پژوهشی به زبان های مختلف و در کشورهای گوناگون در جامعه المصطفی برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز اظهار کرد: علاوه بر اساتید و اعضای هیأت علمی، بیش از ۵۸۰۰ محقق و پژوهشگر در رده های مختلف در جامعه المصطفی فعالیت داشتند و تا به امروز ۴۴ هزار اثر علمی از این تعداد طلبه ثبت شده است.

وی گفت: در جهت ارتقای سطح علمی و مهارت پژوهشگران بیش از ۱۳۰۰ دوره و کارگاه پژوهشی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شده است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی افزود: در هفته پژوهش نمایشگاه جامع دستاوردهای پژوهشی با ۲۵ غرفه داخلی و یک غرفه خارجی از شنبه ۲۴ آذر تا پنج شنبه در سالن قدس مجتمع امین المصطفی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.