صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / سلامت لثه به کنترل دیابت نوع ۲ کمک می‌کند

سلامت لثه به کنترل دیابت نوع ۲ کمک می‌کند

درمان التهاب مزمن لثه به بیماران مبتلا به دیابت کمک می‌کند تا بیماری خود را کنترل کنند.

بیماری لثه پریودنتال

به گزارش کسب و کار نیوز، متخصصان به مطالعه روی ۲۶۴ بیمار مبتلا به دیابت نوع دو و پریودنتیت پرداختند. پریودنتیت عفونت مزمن لثه‌هاست که موجب التهاب شده و عامل اصلی از دست دندان در بزرگسالان است.

یکی از متخصصان ارشد این مطالعه که در نشریه The Lancet Diabetes & Endocrinology به چاپ رسیده، گفت: درحالیکه لازم است مطالعات بیشتری برای بررسی مکانیزم دقیق این ارتباط انجام شود کاهش التهاب می‌تواند موجه‌ترین عامل ارتباطی باشد. در مدت زمان انجام این مطالعه مشاهده شد در بیمارانی که به دلیل ابتلا به عارضه پریودنتیت تحت درمان بودند نه تنها میزان گلوکز خون بلکه سلامت کلیه‌ها و عروق خونی نیز بهبود یافته‌ است.

دیابت نوع دو که با چاقی و نداشتن فعالیت جسمی کافی مرتبط است عامل اصلی ناتوانی و مرگ زودهنگام بخصوص بر اثر مشکلات عروقی و کلیوی به حساب می‌آید. همچنین پریودنتیت اغلب با بیماری دیابت همراه است.

متخصصان در این مطالعه شرکت‌کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند که نیمی از آنان درمان‌های مربوط به بیماری لثه را دریافت کرده و نیمی دیگر تحت درمان قرار نگرفتند. همچنین میانگین سطح قند خون این افراد را با اندازه‌گیری HbA1c، پروتئین موجود در گلبول‌های قرمز خون که میزان قند خون را در دوره دو تا سه ماهه نشان می‌دهد، مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش ژاپن تودی، در زمان شروع مطالعه میانگین HbA1c در هر دو گروه ۸.۱ درصد بوده‌ و پس از گذشت ۱۲ ماه میانگین سطح HbA1c در گروهی که تحت درمان بودند کاهش ۰.۶ درصدی داشته‌ است.

انتهای پیام          

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.