صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اولین مرکز نوآوری فضایی راه‌اندازی شد

اولین مرکز نوآوری فضایی راه‌اندازی شد

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: در راستای سیاست‌های کلی کشور و با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اولین مرکز نوآوری فضایی راه‌اندازی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مرتضی براری در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان فضایی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شتابدهنده خصوصی، با اشاره به اینکه منابع صندوق توسعه ملی می‌تواند برای گسترش کسب ‌وکارهای نوپا و فناوری‌های نوین اختصاص یابد، اظهار کرد: سازمان فضایی ایران از شکل‌گیری شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری توسعه فناوری و خدمات فضایی برای ایجاد و توسعه استارتاپ‌های این حوزه حمایت می‌کند.

براری افزود: رشد فناوری فضایی و ارزش افزوده آن موجب شده است تا استارتاپ‌ها در توسعه زیرساخت‌های فضایی نیز ورود کنند که حمایت از راه‌اندازی استارتاپ‌های حوزه فناوری به موازات توسعه کسب‌ وکارهای ارایه دهنده خدمات فضاپایه از اولویت‌های سازمان فضایی ایران به شمار می‌رود.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه امروزه طراحی و ساخت ماهواره‌ها به سمت کوچک‌سازی و ساده‌سازی و تشکیل منظومه‌های ماهواره‌ای پیش می‌رود، تصریح کرد: امروزه توسعه زیرساخت‌های ماهواره‌ای با ایجاد منظومه‌ای از ماهواره‌های کوچک فراهم شده، بطوری که بعنوان انقلاب فضایی مطرح است، در همین راستا فراهم کردن بستر لازم برای ورود استارتاپ‌ها در ساخت ماهواره‌های کوچک و توسعه منظومه ماهواره‌ای در اولویت برنامه‌های سازمان فضایی  ایران قرار گرفته و ایجاد مرکز نوآوری فضایی در همین راستا است.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: منظومه ماهواره‌های کوچک در صنعت iot نقش فراوانی داشته و بازار بسیار بزرگی برای آن قابل تصور است و با ظرفیتی که در این حوزه در کشور وجود دارد، امیدواریم با حضور بخش خصوصی این شبکه در کشور توسعه یابد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تسهیل‌گری، رفع موانع و توسعه بازار برای ورود و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی در ساخت منظومه ماهواره‌های کوچک در دستور کار سازمان فضایی ایران قرار دارد که در این راستا گام‌های جدی برداشته شده است.

در ادامه این مراسم نیز، اسماعیل قادری‌فر، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی قصد داریم کسب ‌وکارهای حوزه فناوری را توسعه دهیم.

قادری‌فر با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده شاهد بروز و ظهور نسل جدیدی از استارتاپ‌ها بر پایه فناوری روز باشیم، گفت: در حال حاضر کشور ما دارای بزرگترین اکوسیستم و جریان استارتاپی در منطقه است که باید از این ظرفیت بزرگ و توانمندی نیروی انسانی متخصص برای توسعه کسب ‌وکارهای نوپا استفاده کنیم.

قادری‌فر در پایان خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری فضایی، اولین مرکز نوآوری در حوزه فناوری محسوب می‌شود که به عنوان اولین مرکز نوآوری فناوری فضایی نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

براساس اعلام سازمان فضایی ایران، هدف از انعقاد این تفاهمنامه تاسیس مرکز نوآوری با مأموریت ترویج، اطلاع‌رسانی و اقناع صنایع مختلف منتفع از اطلاعات و داده‌های فضایی جهت بهبود و افزایش کیفیت خدمات و محصولات در حوزه‌های کشاورزی و بیمه محصولات، خدمات شهری و روستایی، محیط زیست، مدیریت بلایا و بحران‌ها، هواشناسی، صنایع نفت و گاز، گردشگری، صنعت فضایی و سرریز این فناوری در حوزه‌های گوناگون و همچنین جذب، تیم‌سازی، آموزش و توانمندسازی نوآوران و کارآفرینان این حوزه اعم از ایجاد استارتاپ و گسترش فعالیت شرکت‌های موجود است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.