صفحه اصلی / استان ها / فارس / دستگیری ‌اعضای باند حفاران غیرمجاز در مرودشت
دستگیری ‌اعضای باند حفاران غیرمجاز در مرودشت

دستگیری ‌اعضای باند حفاران غیرمجاز در مرودشت

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت استان فارس، اعضای باند حفاری غیرمجاز در شهرستان مرودشت دستگیر شد.

حفاری

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، سردار سرتیپ دوم امیر رحمت‌اللهی در بیان جزئیات خبر گفت: برابر گزارش یگان حفاظت استان فارس و در پی اخبار واصله مردمی مبنی بر اقدام قریب الوقوع اعضای باند حفار غیرمجاز به قصد تحصیل اشیای تاریخی در ارتفاعات شهرستان مرودشت، ضمن تشکیل تیم ویژه بررسی و تحقیق و به محض اطلاع از زمان حضور حفاران در منطقه، شبانه اکیپی مجرب از نیروهای حفاظت پس از پیمودن ساعت‌ها مسیر سخت و صعب العبور کوهستانی به محل مورد نظر عزیمت و با  رعایت جوانب حفاظتی نسبت به مسدود کردن مبادی خروجی اقدام می کنند.

او افزود: با حضور نیروهای حفاظت در منطقه و به محض رویت ماموران، اعضای باند از محل متواری شده و حین فرار اقدام به تیراندازی کردند.

رحمت‌الهی ادامه داد: در این خصوص دو نفر اعضای باند حفار غیرمجاز دستگیر شده و از متهمین دو قبضه اسلحه شکاری، چهار عدد چاقو، مقادیری فشنگ و ابزار و ادوات حفاری و چند قطعه شیء مشکوک به عتیقه کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خاطر‌نشان کرد: دو نفر متهم دستگیرشده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان دلالت و دستگیری دیگر اعضای باند در دستور کار یگان حفاظت قرار دارد‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.