صفحه اصلی / استان ها / گیلان / خروج کوچه‌های مجاور رودخانه از بن بست

خروج کوچه‌های مجاور رودخانه از بن بست

شهردار بندر مرزی آستارا گفت: با اجرای طرح های جدید عمرانی، کوچه های حاشیه رودخانه مرداب آستارا علاوه بر رفع خطر طغیان رودخانه، از بن بست خارج می شود.

رودخانه

شهردار بندر مرزی آستارا گفت: با اجرای طرح‌های جدید عمرانی، کوچه‌های حاشیه رودخانه مرداب آستارا علاوه بر رفع خطر طغیان رودخانه، از بن بست خارج می شود.

جواد معیتی در گفت و گو با ایسنا – منطقه گیلان، اظهار کرد: رودخانه مرداب یکی از اصلی ترین رودخانه های آستارا می باشد که این بندر مرزی را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند.

وی با بیان اینکه حرکت آب تقریبا در تمام فصول سال با شدت و ضعف در آن جریان دارد، ادامه داد: جمعیت زیادی از شهروندان در محله های موجود از پل کمربندی آستارا – اردبیل در بخش غربی شهر تا دهنه این رودخانه در ساحل بازار ساحلی، ساکن هستند.

وی افزود: به خاطر عدم حفظ حریم، بخشی از حاشیه این رودخانه مسدود است و علاوه بر بروز مشکلات در بارش های فصلی و طغیان رودخانه، شهروندان در تردد با مشکلاتی مواجه هستند که در تلاش هستیم با رایزنی و تعامل، بخش هایی را آزاد سازی کنیم تا علاوه بر رعایت حریم رودخانه، تردد شهروندان از این مسیر ها میسر گردد.

معیتی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تعریض و بهسازی پل مرداب به عنوان یکی از اصلی ترین و پر ترافیک ترین پل های شهر در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه مبلغی معادل ۱۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این پروژه، پل مذکور به طول ۳۰ متر در عرض ۱۰ متر تعریض می شود که شامل سواره رو و پیاده رو می باشد.

شهردار آستارا در ادامه از آزاد سازی ضلع جنوبی پل فارابی خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده، این ضلع از بن بست خارج شده است و عملیات پل سازی به روی آن با اعتبار ۵۵۰ میلیون ریالی در حال انجام است.

وی در بخش دیگر سخنان خود از احداث کانال جمع آوری و هدایت آب های سطحی در خیابان های اصلی شهر از قبیل خیابان فارابی و خیابان شهید رجائی خبر داد و افزود: برای تحقق این هدف، کانالی به طول ۹۰۰ متر از چهارراه فارابی تا پل فارابی احداث می شود تا مشکل این خیابان که محل اصلی تردد خانواده ها و به خصوص دانش آموزان می باشد و در اکثر بارندگی ها دچار آبگرفتگی می گردد، مرتفع شود.

وی در پایان ضمن تأکید بر اینکه برای اجرای این کانال ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است، در خصوص وضعیت آسفالت خیابان ها و کوچه های شهر توضیح داد: پروژه آسفالت معابر عمومی با بافت های فرسوده در دستور کار قرار دارد و پیگیری می شود و در آینده ای نزدیک و پس از فروکش کردن بارندگی ها، محقق خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.