به گزارش کسب و کار نیوز، فاطمه مهاجرانی با بیان اینکه کمبود امکانات باعث نمیشود که ما از عملکردهای اساسی خودمان دور شویم افزود: با همین شرایط دانش آموزان ما رتبههای بسیار خوبی در مسابقات المپیادهای جهانی کسب کردند.
وی تصریح کرد: تا کنون امکانات فرهنگی قوی نداشتیم ولی تلاش می کنیم که این موضوع را هم برطرف کنیم چرا که معتقدیم انسان کامل کسی است که در همه ابعاد و وجوه رشد کند.
مهاجرانی اظهار کرد: ما به دنبال انسانهایی که فقط مغز تحلیل گری داشته باشند نیستیم ، بلکه انسانهایی را می خواهیم که علاوه بر قدرت فکری و علمی، درست زندگی کردن را یاد داشته باشند.
وی در ادامه افزود: به همین خاطر دانش آموزان و دانش پژوهان باید علاوه بر مسائل علمی ، مهارتهای زندگی کردن در محیط های جمعی را یاد بگیرند و تمرین کنند.
مهاجرانی خطاب به خانوادهها بیان کرد: به طور قطع شما از فرزندانتان انتظار دارید علاوه بر اینکه مدال آور باشند ، درد اجتماع را نیز داشته و راه درست زندگی کردن را هم بدانند و در یک کلام شهروند خوبی باشند.
وی عنوان کرد: یکی از برنامههای ما این است مهارتهای زندگی و ارتباط جمعی را به دانش آموزان در کنار موضوعات علمی و درسی، آموزش دهیم.
مهاجرانی بیان کرد: با توجه به اینکه فضای علمی اینجا به نسبت دانشگاه ها به شدت سنگینتر هست، به همین خاطر برای دانش آموزان برنامههای گوناگونی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: دانش آموزان باید نسبت به موضوعات اجتماعی، تاریخی و پیرامونی خود درک درستی داشته باشند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهاجرانی با بیان اینکه ما مدال آورانی که انسانهای خشنودی نباشند و خوشرویی از زندگی نداشته باشند نمیخواهیم، افزود: مدال آوری و خوشنودی از زندگی دو مقوله مهم و مجزا از هم هستند که باید به هر دو موضوع پرداخته شود و اگر دانش آموزان ما احساس ناخشنودی از زندگی می کنند وظیفه ماست که آن را بررسی کنیم.
وی ادامه داد: قدردانی از فرصتها و شکر گذاری از خداوند موضوعات بسیار مهم و جدی هستند که باید در کنار مسائل علمی از سوی دانش پژوهان به آن پرداخته شود .
مهاجرانی در پایان گفت: آنچه ما از دانش پژوهان انتظار داریم صرفا پرداختن به مسائل علمی نیست بلکه ترکیبی از زندگی همراه با پرداختن به موضوعاتی از قبیل زیست محیطی ، تاریخی، اجتماعی، دینی ، ورزشی و … است.
انتهای پیام