صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / اعداد و ارقام اقتصادی در هفته اول آذرماه ۱۳۹۷
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته اول آذرماه ۱۳۹۷

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته اول آذرماه ۱۳۹۷

آمار صادرات و واردات کشورهای گروه 20 در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، برآوردهای اولیه از نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه‌ماهه سوم سال 2018 و نرخ تورم منطقه یورو در ماه نوامبر از مهم‌ترین آمارهای اقتصادی در هفته گذشته بوده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

۲ میلیون نفر

ورلد استیل: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر در اقصی نقاط جهان به‌صورت مستقیم در کارخانه‌های فولاد مشغول به کار هستند.

۰٫۴ درصد

سازمان بین‌المللی کار: در سال ۲۰۱۷ نرخ رشد واقعی دستمزدها در ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان موسوم به گروه ۲۰ تنها ۰٫۴ درصد بوده است.

۵ درصد

سازمان جهانی گردشگری: آمار ورود گردشگران بین‌المللی به کشورهای مختلف جهان طی ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی حدود ۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

۲۴۲ میلیون تن

بانک جهانی: سالانه ۲۴۲ میلیون تن زباله پلاستیکی در جهان تولید می‌شود.

۶ درصد

بانک جهانی: چین به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور و دومین اقتصاد بزرگ جهان تنها ۶ درصد از منابع آب شیرین جهان را در اختیار دارد و به همین دلیل مدیریت صحیح آب برای تداوم رشد اقتصادی این کشور در آینده مسئله‌ای کاملاً حیاتی است.

۷۵ درصد

فائو: بخش کشاورزی افغانستان حدود ۷۵ درصد از افراد شاغل در این کشور را در خود جای داده است.

۹ و ۳۷ درصد

انجمن ملی شرکت‌های نرم‌افزاری و خدمات رایانه‌ای هند (نسکام): در افق ۲۰۲۲ حدود ۹ درصد از نیروی کار در مشاغلی فعالیت خواهند کرد که امروز وجود خارجی ندارند و ۳۷ درصد نیز به کارهای اشتغال خواهند داشت که مهارت‌های متفاوتی را نسبت به مهارت‌های موردنیاز کنونی طلب خواهند کرد.

۵ میلیارد یورو

رویترز: شرکت خودروسازی فیات-کرایسلر قصد دارد ظرف سه سال آینده ۵ میلیارد یورو (۵٫۷ میلیارد دلار) برای تولید خودروها و موتورهای جدید در کارخانه‌های خود در ایتالیا هزینه کند. این سرمایه‌گذاری موجب بهبود عملکرد کارخانه‌ها، ایجاد شغل‌های جدید و افزایش حاشیه سود شرکت فیات-کرایسلر خواهد شد.

۱۰٫۵ و ۳۰ درصد

فایننشال تایمز: بانک مرکزی انگلیس (بانک آو انگلند) هشدار داده است که در بدترین حالت این امکان وجود دارد که اقتصاد این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا ظرف ۵ سال به میزان ۱۰٫۵ درصد کوچکتر شود. همچنین ممکن است قیمت مسکن در انگلیس طی دوره مذکور تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

۱۱٫۲ میلیون بشکه

بلومبرگ: یک منبع آگاه در عربستان به خبرنگار بلومبرگ گفته است که تولید نفت این کشور اکنون به ۱۱٫۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

۱۰ هزار کارگر

بلومبرگ: تصمیم اخیر مدیران شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا برای تعطیل کردن ۵ باب از کارخانه‌های این شرکت در آمریکا و کانادا تا پایان سال آینده میلادی، به اخراج ۱۰ هزار کارگر منجر خواهد شد.

۳٫۵ درصد

بلومبرگ: آمارهای اولیه وزارت بازرگانی آمریکا از رشد ۳٫۵ درصدی اقتصاد این کشور در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه سال قبل حکایت دارد.

۹٫۵ میلیون شغل

بلومبرگ: ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB)، طی سخنانی در پارلمان اروپا مدعی شد که سیاست‌های پولی این بانک موجب ایجاد ۹٫۵ میلیون شغل جدید در سال‌های اخیر شده است.

۶٫۲ درصد

اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: نرخ پس‌انداز در آمریکا طی ماه اکتبر ۶٫۲ درصد بوده است که پایین‌ترین میزان آن در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

۳۷۵۷ و ۳۸۲۵ میلیارد دلار

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی کشورهای موسوم به گروه ۲۰ حدود ۳۷۵۷ میلیارد دلار صادرات و ۳۸۲۵ میلیارد دلار واردات داشته‌اند. در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ارزش صادرات این کشورها ۰٫۳ درصد و ارزش واردات آنها ۰٫۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۲ درصد

یورو استات: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که شاخص تورم کشورهای منطقه یورو در ماه نوامبر ۲٫۰ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

۶٫۷ میلیون گردشگر

یورو استات: در سال گذشته میلادی ۶٫۷ میلیون گردشگر از کشورهای اتحادیه اروپا به آمریکای جنوبی و مرکزی سفر کرده‌اند.

۴۰٫۲ درصد

یورو استات: در سال گذشته میلادی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در اتحادیه اروپا ۴۰٫۲ درصد بوده است.

۸٫۱ درصد

یورو استات: نرخ بیکاری منطقه یورو در آخرین ماه تابستان امسال ۸٫۱ درصد بوده است که پایین‌ترین میزان آن در ۱۰ سال اخیر به شمار می‌رود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.