صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / بازنشستگان کمیته ملی پارالمپیک چه کسانی هستند؟
بازنشستگان کمیته ملی پارالمپیک چه کسانی هستند؟

بازنشستگان کمیته ملی پارالمپیک چه کسانی هستند؟

در حالی که از سوی سازمان بازرسی ۱۵ آذر آخرین مهلت برای مشمولان قانون منع بکارگیری بازنشستگان ورزشی است، برخی از بازنشسته های کمیته ملی پارالمپیک از پس خود کنار رفته‌اند اما برخی دیگر منتظر انتخابات ۲۴ آذر هستند.

کمیته ملی پارالمپیک

به گزارش کسب و کار نیوز، با اجرای این قانون، شاهد سه تغییر اصلی در کمیته ملی پارالمپیک خواهیم بود که بر این اساس، احمد ارشدی ذیحساب و خزانه‌دار کمیته ملی پارالمپیک به دلیل بازنشستگی باید تا ۱۵ آذر پست خود را ترک کند. هرچند شهرام منکراسی کارمند رسمی وزارت ورزش به عنوان ذیحساب جدید معرفی شده، اما به گفته‌ی ارشدی چون هنوز حکم منکراسی از سوی اداره دارایی تایید نشده، وی مجبور است حتی پس از پایان مهلت قانونی در پست خود بماند و کارهای ذیحساب کمیته ملی پارالمپیک را انجام دهد تا بعد از انتخابات کمیته ملی پارالمپیک وضعیت خزانه‌دار جدید مشخص شود.

همچنین سیدیوسف موسوی نسب که به عنوان مسئول روابط بین الملل این کمیته فعال بود، در حال حاضر پست خود را به مریم شکوهی داده و به عنوان مشاور روابط بین‌الملل با کمیته ملی پارالمپیک همکاری می‌کند.

علیرضا صفارزاده نیز که در حال حاضر سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک است و به عنوان مشاور نیز در کمیته پارالمپیک فعالیت می کند بازنشسته است و مشمول قانون منع تصدی بازنشستگان می شود.

البته وی درحال حاضر در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک در پست هیات اجرایی ثبت‌نام کرده است.

صفارزاده در این زمینه می‌گوید: طبق اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک تنها دبیر اجرایی و خزانه‌دار شغل محسوب می‌شود و هیات اجرایی و هیات رئیسه شغل نیست و از این نظر منعی برای شرکت در انتخابات وجود ندارد.

وی همچنین پیرامون این پرسش که آیا در مهلت قانونی اعلام شده شما نیز از سرپرستی آکادمی ملی پارالمپیک کناره‌گیری خواهید کرد یا خیر؟ معتقد است: در اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک سرپرستی شغل و سمت محسوب نمی‌شود و در این خصوص منع قانونی وجود ندارد و تا زمانی که انتخابات کمیته ملی پارالمپیک برگزار نشده و اعضای هیات اجرایی جدید مشخص نشود، امکان معرفی سرپرست جدید وجود ندارد. بنابراین تا زمان برگزاری انتخابات و تشکیل هیات اجرایی جدید فعلا سرپرست آکادمی هستم تا فرد دیگری برای این پست معرفی شود.

همچنین پس از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در فدراسیونهای ورزشی، عصمت ریحانی نایب رییس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان، سید احمد سید باقری معاونت استانها، حسین شهریاری معاونت ورزش همگانی، احسان باقری معاونت طرح و برنامه و مجتبی قربان حسنی دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان که مشمول قانون بازنشستگی بودند، از فدراسیون جانبازان و معلولان خداحافظی کردند.

البته سید احمد سید باقری در حالی فدراسیون را به خاطر بازنشستگی ترک کرده که در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک و در پست نایب رییسی و هیات اجرایی شرکت کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.