صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / آیا امکان تغییر سن در شناسنامه وجود دارد؟
آیا امکان تغییر سن در شناسنامه وجود دارد؟

آیا امکان تغییر سن در شناسنامه وجود دارد؟

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال از ممنوعیت تغییر سن در شناسنامه بر اساس قانون ثبت‌احوال خبر داد و گفت: تنها در صورت ارائه مدرک مستدل، این درخواست در کمیسیون تشخیص سن بررسی می‌شود.

شناسنامه

سیف الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش و کاهش سن افراد در شناسنامه بنابر قانون ثبت‌احوال ممنوع است، اظهار کرد: با این وجود اگر فردی برای تغییر سن خود( بیش از ۵ سال) مراجعه کرده و مدارک مستدل نیز داشت، این مدارک در کمیسیون تشخیص سن بررسی می شود.

وی این کمیسیون را متشکل از فرماندار، رییس سازمان ثبت‌ احوال، رییس دادگستری، رییس پزشکی قانونی و شورای شهر دانست و ادامه داد: مثلا فردی به ثبت احوال برای تغییر سن خود مراجعه می‌کند و مدعی می شود که اختلاف بین تاریخ تولد و صدور شناسنامه‌اش بیش از ۵ سال است که در نتیجه بررسی می شود و از آموزش و پرورش نیز استعلام تحصیلی فرد گرفته می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: گاهی نیز فردی مدعی می شود شناسنامه‌ای که دارد برای خواهر یا برادر متوفی‌اش است. در این صورت نیز فرد به دادگاه می‌رود و اگر در دادگاه ثابت کند که محق بوده پس از تایید نهایی در تجدید نظر، ثبت احوال مکلف به اجرای آن خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.