صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / ۹۰ درصد جنگ اقتصادی متوجه بخش کشاورزی است
۹۰ درصد جنگ اقتصادی متوجه بخش کشاورزی است

رئیس سازمان دامپزشکی:

۹۰ درصد جنگ اقتصادی متوجه بخش کشاورزی است

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: بیش از 90 درصد تهدیدها در جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران، متوجه بخش کشاورزی است زیرا با محصولات استراتژیک و بقای مردم سروکار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز علیرضا رفیعی پور روز پنجشنبه در اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی در بیرجند افزود: یکی از آرزوهای رهبر معظم انقلاب، بستن در چاه های نفت است که می توان با توسعه بخش کشاورزی و دامداری در بسیاری از این چاه ها را برای آیندگان بست.
وی تصریح کرد: فعالیت ها در حوزه کشاورزی که یک تولید دائمی، مستمر و ارث اجدادمان بوده است باید برای ابد ادامه یابد.
رئیس سازمان دامپزشکی بیان کرد: فعالیت در بخش کشاورزی را می توان برای همیشه ادامه داد اما چاه های نفت روزی تمام می شود در حالی که هنوز بالای ۷۵ درصد وابستگی های اقتصادی ما به درآمدهای نفتی است.
وی تاکید کرد: کشاورزان و همه مردم مسئولیم با توسعه بخش کشاورزی و این شغل ارزشمند، کار تولیدی مستمر و دائمی را ادامه داده و خود را از نفت بی نیاز کنیم.
وی اظهار داشت: ما جنگ های سختی را پشت سر گذاشته ایم، دشمن با ناوهای اقیانوس پیما، هواپیما، صدها کشور و نیروی انسانی، صدام را مجهز کرد تا به ما حمله کند.
رفیعی پور ادامه داد: دشمن هشت سال جنگ تحمیلی، جنگ شیمیایی، میکروبی، سایبری و همه را در ایران تجربه کرده است اما ما در کنار شهدا همه جنگ ها را پشت سر گذاشته و دشمن را شکست داده ایم.
رئیس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: راحت ترین کار برای دشمن و اینکه هزینه های سنگین ندهد این است که با روش بیوتروریسم و تهدیدات زیستی به ویژه در استان های مرزی به ما ضربه اقتصادی بزند.
وی یادآور شد: بدون شک اگر در حوزه غذا شکست بخوریم شکست ما قطعی است و تمام فکر و ذکر دشمن شکست ما در جنگ اقتصادی است.
رفیعی پور بیان کرد: در جنگ اقتصادی اکنون وضعیت تمام استان های مرزی کشور همانند خرمشهر است اما نگاه لوژستیکی و حرکت تانک های زمینی وجود ندارد لذا باید حواسمان باشد.
وی عنوان کرد: مسئولانی که در حوزه امنیت اقتصادی، غذایی، تجارت بین المللی و سلامت مردم دخیل هستند باید تلاش کرده در این جنگ پوزه دشمن را به خاک مالیده و پیروز شویم.
رئیس سازمان دامپزشکی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی توفیق دارد در ۲ حوزه مهم سلامت و امنیت به مسئولیت حاکمیتی و قانونی خود عمل کند.
وی یکی از شاخصه های امنیت را امنیت اقتصادی دانست و گفت: بخش کشاورزی پس از صنعت نفت مهمترین اقتصاد کشور ماست که فقط در حوزه دام ۱۳۴ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور است.
رفیعی پور با تاکید بر اینکه امنیت غذایی، سلامت جامعه را تامین می کند افزود: پیشبرد اهداف عالیه یک جامعه و حکومت به جامعه سالم بر می گردد.
وی بیان کرد: در سند اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به وزارت جهاد کشاورزی تفویض کردند ۲ واژه بهره وری و امنیت غذایی مورد تاکید قرار گرفته است.
رئیس سازمان دامپزشکی یادآور شد: بهره وری به این معناست که یک کشاورز، دامدار، باغدار، محصولتش در کمیت و کیفیت به نقطه ای برسد که برای تولید کننده ادامه کار مقرون به صرفه باشد.
وی در ارتباط با امنیت غذایی افزود: تمام محصولی که باعث بقای بشر در حوزه غذا می شود اگر ابتدا مردم در مقام اول مصرف کننده و دیگر مردم دنیا در مقام دوم از محصولات سالم و بهداشتی مصرف کنند ادامه فعالیت تولید کننده رقم خواهد خورد و نیز در این صورت محصول تولیدی سودده بوده و امنیت غذایی به جیب کشاورز و ادامه تولید کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: نسل اول و دوم انقلاب توفیق همراهی و همجواری با شهدا را داشتند اما نسل سوم و چهارم باید با وجود والدین با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده و همراه شوند.
وی بیان کرد: الگوهای زیادی مانند شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب داریم در این حوزه گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه هستیم، چرا همیشه موج منفی اطراف ما است و کلام و واژگان نهی را بکار می بریم در حالیکه این الگوها می توانند بهترین مسیر را برای برون رفت از مشکلات به ما ارزانی بدارند.
رفیعی پور افزود: گفتار، رفتار، منش و عملکرد ما مسئولان نباید ما را شرمنده خون شهدا کند باید همیشه از محضر خدا بخواهیم شرمنده امام و شهدا نباشیم چراکه شهدا به گردن ما حق دارند و خواهند داشت.
خراسان جنوبی دارای ۲۱۳ شهید کشاورز است، پنج جلد کتاب شهدای کشاورز با موضوع وصیت نامه و خاطرات آنان تالیف شده و به زودی از آن رونمایی خواهد شد.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چای‌کاران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز از بارگذاری متن قرارداد کارخانجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.