صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / فعالیت‌های اقتصادی در سطح بین‌المللی بازتاب فرهنگی دارد
فعالیت‌های اقتصادی در سطح بین‌المللی بازتاب فرهنگی دارد

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران:

فعالیت‌های اقتصادی در سطح بین‌المللی بازتاب فرهنگی دارد

‌دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران گفت: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی بازتاب فرهنگی دارد و این بازتاب‌ها در محیط بین‌المللی می‌تواند اثرات زیادی را برجای گذاشته و تصویری مثبت از نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران در محیط بین المللی ارائه دهد.

غلام‌رضاکریمی

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌غلام‌رضاکریمی درافتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در محل هتل هما شماره یک مشهد اظهار کرد: شهر مشهد در سال ۲۰۱۷ از طرف آیسسکو پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد و امیدوارم برگزاری چنین نشست‌هایی نتایج ارزشمندی برای رشد اقتصادی و فرهنگی شهر مشهد داشته باشد.

وی افزود: ‌امروزه باتوجه به شرایط کنونی کشور و اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا، شاهد نوعی شور و پویایی در بین مردم هستیم. عده‌ای در خارج از کشور تصور می‌کنند که اعمال تحریم‌های آمریکا نسبت به ایران سبب انزواطلبی افراد شده است؛ اما برگزاری چنین نشست‌هایی خلاف آن را ثابت می‌کند.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران خاطرنشان کرد: اینک خوشحال هستیم که بخش خصوصی به صورت فعال وارد عرصه فعالیت شده است. ایجاد بخش دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجی و پیگیری‌هایی که توسط ما صورت می‌گیرد ظرفیت‌های قابل توجهی را در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم کرده که سبب حضور بخش خصوصی در سطح بین‌المللی و بهره از بستر‌های آن را فراهم کرده است.

کریمی بیان کرد: کمیسیون ملی آیسسکو و وزارت امور خارجی در بخش دیپلماسی اقتصادی آمادگی هرگونه حمایت از اینگونه جریانات و فرآیندها را داشته و مطمئن هستیم که هر گونه فعالیت اقتصادی در زمینه گردشگری، صنعت شیرینی و غذا آثاری فرهنگی را در پی دارد.

وی اضافه کرد: همچنین بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی بازتاب فرهنگی دارد و این بازتاب‌ها در محیط بین‌المللی می‌تواند اثرات زیادی را برجای گذاشته و تصویری مثبت از از نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران را در محیط بین المللی ارائه دهد.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران ضمن تشکر از نهادهای مربوطه در جهت حمایت از برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی سبب شده است که در این شرایط، به صورت فعال وارد عمل شود.

همچنین با حضور میهمانان از کشورهای مختلف اسلامی ظرفیت‌هایی را نه تنها در شهر مشهد بلکه در سطح ملی و بین‌المللی فراهم کند تا برندهای مخصوص شهر مشهد در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی معرفی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.