صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / طرح بسیج همگام با کشاورز در ۴۰ هزار روستا اجرا می شود
طرح بسیج همگام با کشاورز در ۴۰ هزار روستا اجرا می شود

طرح بسیج همگام با کشاورز در ۴۰ هزار روستا اجرا می شود

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز در 40 هزار روستای کشور اجرا می شود و امسال نیز 8 هزار روستا زیر پوشش این طرح قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز محمدرضا جهانسوز روز پنجشنبه در اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی در بیرجند افزود: با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز امسال در ۲۲ هزار نقطه کشور شاهد افزایش محصولات کشاورزی خواهیم بود.
وی بیان کرد: سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار محصولات استراتژیک کشاورزی وارد کشور می شود.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: در این زمینه این سازمان در کنار وزارت جهاد کشاورزی مبادرت به اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز به منظور کمک به علمی سازی کشاورزی کرده است.
وی عنوان کرد: هر چند وابستگی ما در حوزه تامین محصولات استراتژیک کشاورزی به کشورهای خارج زیاد است اما کشاورزان نمونه کشور می توانند ۲ تا سه برابر متوسط ملی، محصول تولید کنند.
جهانسوز اضافه کرد: به عنوان مثال متوسط تولید ملی گندم چهار تن در هکتار است اما کشاورز نمونه کشور ۱۳٫۵ تن محصول تولید می کند همچنین متوسط ملی تولید پسته هزار کیلو در هکتار است که کشاورز نمونه ۱۵ هزار کیلو در هکتار تولید می کند.
وی یادآور شد: این افزایش تولید در سطح نشان از این است که ما توان داریم و می توانیم در کنار هم با علم و قدرت بدون حضور خارجی و بیگانه گان محصولات کشاورزی تولید کنیم.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی یادآور شد: هفته گذشته توسط سازمان تحقیقات کشاورزی پنج کتاب با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد که نشان از توانایی بسیار بالای ما در بخش کشاورزی است.
وی گفت: ۲۲ طرح توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی به دولت ارائه شده که امید است از این طریق با نابودی استکبار جهانی شاهد خوشحالی و رضایت کشاورزان باشیم.
جهانسوز گفت: به فرموده امام جعفر صادق (ع)؛ کشاورزان در روز قیامت بهترین مقام و منزلت را به قرب الهی داشته و به نام مبارکان خوانده می شوند و جایگاه شهید کشاورز بسیار بالاست.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی افزود: میزان تولیدات کشاورزی کشور نسبت به ابتدای انقلاب چهار تا پنج برابر شده است علیرغم اینکه جمعیت کشور بیش از ۲ برابر شده اما ضریب خودکفایی ما بالا رفته است.
وی با بیان اینکه افزایش تولیدات کشاورزی و خودکفایی در این زمینه چیزی جز برکت انقلاب، علم ناشی از آن و تلاش کشاورزان نیست افزود: امروز شرایط تحریم ظالمانه است نباید چشم امید به بیگانگان داشت.
جهانسوز تاکید کرد: نباید فکر کنیم کنوانسیون ها و قراردادها راه نجات ما از جنگ اقتصادی خواهد بود چون تا در دنیا کفر وجود دارد جنگ هم خواهد بود لذا باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و رعایت کنیم.
خراسان جنوبی دارای ۲۱۳ شهید کشاورز است، پنج جلد کتاب شهدای کشاورز با موضوع وصیت نامه و خاطرات آنان تالیف شده و به زودی از آن رونمایی خواهد شد.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

همچنین مطالعه کنید:

سرانه مصرف لبنیات به ۴۰ کیلو رسید

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی احسان ظفری گفت: در شرایط کنونی بواسطه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.