صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / دومین جشنواره بین ‌المللی هنرهای تجسمی در دزفول آغاز شد
دومین جشنواره بین ‌المللی هنرهای تجسمی در دزفول آغاز شد

با رویکرد زیست محیطی:

دومین جشنواره بین ‌المللی هنرهای تجسمی در دزفول آغاز شد

دومین جشنواره بین ‌المللی هنرهای تجسمی انسان و محیط زیست پنجشنبه شب در آئینی با حضور مسئولان استانی و محلی در مجتمع سینمایی فرهنگی در دزفول آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین گفت: برای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم همه باید با همدلی و تلاش جمعی گام برداریم.
ناصر چنانی افزود: برای دست یافتن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هزینه های فراوان داده ایم لذا امروز تلاش همه باید در راستای تقویت این ارکان در کشور اسلامی ما باشد.
وی برگزاری این جشنواره ها را گامی ارزنده برای بالندگی فرهنگی و هنری کشور دانست و اظهار داشت: هنر یک رسانه بسیار تاثیرگذار است ، جشنواره های فرهنگی فرصتی بی نظیر برای دادن پاسخ مناسب به جنگ های ناعادلانه دشمنان و تلاشهای آنان برای ترسیم تصویری نادرست از فرهنگ و کشور ماست.
معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره و تلاش یکساله هنرمندان و دست اندرکاران برگزاری آن افزود: اجرای اینگونه برنامه ها در شهرستان هایی که ظرفیت های لازم را دارند توسط اداره کل ارشاد مورد حمایت قرار می گیرد.
دبیر هنری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی انسان و محیط زیست نیز در این آیین گفت: آثار مختلفی از ۱۶ کشور جهان به جشنواره ارسال شد وبرای کیفیت بخشی به این رویداد فرهنگی بیش از ۵۰ جلسه رسمی برگزار شد.
عبدالرضا رابطی با تقدیر از تلاش داوران گفت: داوری این جشنواره در واقع یک کلاس ۱۰۰ درصد آموزشی، صادقانه و شفاف بود و همه انتخاب ها با دقت انجام شد.
وی افزود: ٣٣٠ اثر از ۱۵کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در بخش مجسمه ٢٢ اثر، در بخش طراحی هفت اثر و در بخش نقاشی ۵٨ اثر در ردیف آثار منتخب قرار گرفتند.
وی گفت: علاوه بر هنرمندان کشورمان ، هنرمندانی از کشورهای پرتغال ،مراکش،ترکیه ، امارات عربی متحده، سنگاپور ،کوزوو، بنگلادش ،امریکا ، هلند، آلمان، کره جنوبی، بلغارستان ، بلژیک و ارمنستان آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.
وی ادامه داد: نمایشگاه فروش ویژه آثار در بهمن ماه سال جاری در دزفول برپا می شود و همه آثار عرضه شده با شناسنامه ویژه خود در این نمایشگاه معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه آثار جشنواره در بخش های جوانان، ملی و بین المللی به فروش خواهند رسید، اظهار داشت: آیین اختتامیه این جشنواره طی روزهای آتی برگزار و از برترین های جشنواره تقدیر می شود.
احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز با تاکید بر لزوم آموزش و تقویت برنامه های آموزشی و فرهنگی در حوزه محیط زیست گفت: ارتقای سطح آگاهی جامعه در حوزه مسایل زیست محیطی ، منوط به برگزاری چنین برنامه های اثرگذاری است.
کارن هیملز از هلند و از داوران مرحله نهایی این جشنواره نیز در سخنانی گفت: این جشنواره فرصتی فراهم کرد که آنچه در ذهن هنرمندان است نمود عینی پیدا کند.
وی اظهار داشت: هنر نیروی متمرکز و فراتر از کلمات است ، با آفرینش آثار هنری می توان معانی را بیان کرد که در قالب واژه نمی گنجند.
این داور مرحله نهایی جشنواره افزود: هنر می تواند به ما کمک کند با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم به طوری که نیاز به زبان نداشته باشیم.
هیلمز افزود: هنر یک زبان بین المللی است که روح و جان ما را به هم پیوند می دهد و باید از این ظرفیت بهره ببریم و همه با هم برای ساختن آینده ای بهتر برای جامعه انسانی تلاش کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز در این جشنواره ازبین آثار راه یافته به بخش طراحی، شهاب موسوی از دزفول حائز رتبه سوم، شبنم شهریاری از رشت حائز رتبه دوم شد ،هیات داوران هیچ اثری را شایسته احراز رتبه اول ندانست .
در بخش آثار حجم سازی نیز هیات داوران هیچ اثری را شایسته احراز رتبه اول ندانست و رتبه سوم به طور مشترک به پریسا تاراجیان از تهران و ماهان مقصودی از تبریز اختصاص یافت.
در بخش نقاشی شامینا آنا از بنگلادش حائز رتبه سوم، علی چهارمحالی حائز رتبه دوم شد و هیچ اثری حائز رتبه نخست نشد.
هیات داوران در روز نخست جشنواره فقط اسامی برترین ها را معرفی و مراسم اصلی تقدیر از آثار برگزیده را به روز اختتامیه موکول کردند.
نمایشگاه های آثار نقاشی، حجمی و مجسمه سازی در نخستین روز از این جشنواره افتتاح شد.
مطرح کردن مشکلات زیست محیطی از نگاه هنرمندان تجسمی و تعامل هنرمندان ایران و دیگر کشورهای جهان از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان شده است.
سید نظام‌ الدین امامی ‌فر، بهروز دارش، رضا رفیعی، آذرنوش گیلانی و کارن هیملز و ادهانس از کشور هلند کار داوری آثار این جشنواره را برعهده دارند.
دومین جشنواره بین ‌المللی هنرهای تجسمی انسان و محیط زیست به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گستره بین ‌المللی از امروز تا ١۶ آذر ماه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهرستان دزفول در حال برگزاری است .
۷۲۸۱/۳۰۲۲/۶۰۰۲

همچنین مطالعه کنید:

روایات یک شب تلخ: داستان روز تولد دیدار

دقیقا یکی از شب های گرم مردادماه ۹۸ بود، حدودهای ساعت ۱۰ شب، که صدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.