صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / برای تحقق عدالت در سلامت باید برنامه نظام ارجاع اجرا شود

معاون درمان وزارت بهداشت:

برای تحقق عدالت در سلامت باید برنامه نظام ارجاع اجرا شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرای برنامه نظام ارجاع در تمامی سطوح را امری موثر در تحقق اهداف عدالت در سلامت توصیف کرد.

دکتر جان‌بابایی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر قاسم جان بابایی در همایش نظام ارجاع که با حضور مسئولان ارشد سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و جمعی از معاونین وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که خدمات تخصصی و فوق تخصصی فارغ از توان مالی افراد، به طور ۱۰۰ درصد به بیماران نیازمند به خدمات ارائه شود، خاطر نشان کرد: در صورت دستیابی به این مهم می توان شاهد تحقق عدالت در سلامت در قالب دسترسی به خدمات بر اساس نیاز بیماران بود.

وی با بیان این که فناوری و علم پزشکی در کشور پیشرفت های بسیار خوبی داشته است و این امر موجب شده است که درمان بیماران نیز به شکل مطلوب تری انجام شود، اظهار کرد: در کنار گسترش و پیشرفت علم پزشکی، اگر نتوانیم برنامه نظام ارجاع را به خوبی اجرا کنیم نباید انتظار داشت که به اهداف عدالت در سلامت به شکل مطلوبی دست یافتیم .

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بهداشتی و درمانی در قالب اجرای نظام شبکه و همچنین خدمات تخصصی و فوق تخصصی با ساخت بیمارستان ها و تربیت نیروی پزشکان در کشور گسترش یافت، اظهار کرد: برای دسترسی همه مردم  باید خدمات به صورت سطح بندی شده ارائه شود تا همگان از آن بهره مند شوند.

جان بابایی با بیان اینکه در حال حاضر با وجود خدماتی که گسترش یافته است اما میان نظام شبکه بهداشت و حوزه درمان فاصله وجود دارد، گفت: باید میان این دو حوزه ریل گذاری شود و بهترین اقدام برای دستیابی به این هدف، ارائه خدمات سطح بندی شده و اجرای نظام ارجاع است. باید بیماران و مردم در ابتدا به سطح یک مراجعه و بعد از آن در صورت نیاز به صورت سطح بندی شده به سطوح تخصصی و فوق تخصصی ارجاع داده شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به توسعه خدمات پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر سالانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه، بیش از یک هزار پیوند مغز استخوان و پیوند های نوینی همچون قلب، پانکراس و کبد در کشور انجام می شود و این در حالی است که در گذشته بیماران برای دریافت این خدمات باید به خارج از کشور اعزام می شدند.

وی افزود: بیماری سرطان یکی از بیماری هایی است که در مردم نگرانی ایجاد می کند و این در حالی است  که با رشد علم پزشکی، امروز ۵۰ درصد سرطان ها قابل درمان است.

 جان بابایی حضور سه هزار پزشک متخصص و فوق متخصص در مناطق محروم، ساخت ۵۰۰ کلینیک ویژه و ۲۰ هزار تخت بیمارستانی را از دیگر اقداماتی برشمرد که  در سال های اخیر در کشور انجام شده است .

بر اساس گزارش سایت وبدا، وی تاکید کرد: با وجود تمام اقداماتی که شده است اگر بخواهیم خدمات را به شکل عادلانه به مردم ارائه دهیم باید نظام ارجاع در کشور اجرایی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.