صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / بارندگی به سد اسفراین جان دوباره داد
بارندگی به سد اسفراین  جان دوباره داد

بارندگی به سد اسفراین جان دوباره داد

رئیس اداره امور منابع آب اسفراین گفت: بارندگی مناسب هفته جاری در این شهرستان و جاری شدن سیلاب موجب آبگیری مجدد سد بیدواز اسفراین شد.

جعفر حجی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر بارندگی ها سد بیدواز اسفراین ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده و حال آنکه در سال آبی گذشته ذخیره آبی این سد صفر بوده است.
وی با اشاره به اجرای طرح علاج بخشی بر روی سد بیدواز گفت: البته این سد در شرایط کنونی نیز قابلیت ذخیره سازی ۱۳ میلیون مترمکعب آب را بدون هیچ مشکلی دارد.
حجی پور، ظرفیت اسمی سد اسفراین را ۴۸ میلیون متر مکعب عنوان و بیان کرد: ظرفیت برنامه ریزی شده این سد ۳۸ میلیون مترمکعب است.
سد بیدواز اسفراین از نوع خاکی با هسته رسی در شمال شرقی این شهرستان قرار دارد که سال ۸۳ با هدف تامین آب آشامیدنی و بخش های صنعت و کشاورزی به بهره برداری رسید.
این سد که سومین سد بزرگ خراسان شمالی است از چند سال پیش دچار مشکلات سازه ای در بدنه مخزن شده و اکنون در حال عملیات علاج بخشی است.
به گزارش کسب و کار نیوز در هفته جاری ۵۳ میلی متر باران در شهرستان اسفراین به ثبت رسید که موجب سبب جاری سیلاب در مناطق مختلف شهرستان و پر آب شدن رودخانه فصلی منطقه نیز شد.
براساس گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی مجموع بارندگی شهرستان اسفراین در آذرماه ۹۶ تنها ۴٫۲ میلی متر بوده است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، پارسال از کم بارش ترین نقاط استان خراسان شمالی بود.
۵۱۳۲/۷۱۸۹

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.