صفحه اصلی / استان ها / کرمان / زندگی ۱۰ درصد افغانستانی‌ها در ایران
زندگی ۱۰ درصد افغانستانی‌ها در ایران

مدیرکل اتباع استاندری کرمان اعلام کرد؛

زندگی ۱۰ درصد افغانستانی‌ها در ایران

مدیرکل اتباع استاندری کرمان به جمعیت 30 میلیون نفری کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: حدود 3 میلیون تبعه افغانی معادل 10درصد جمعیت کشور افغانستان در ایران هستند.

اردوگاه مهاجرین افغان - سمنان

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید شمس الدینی امروز در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی پناهندگان که با حضور کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران و جمعی از مقامات قضائی استان کرمان اظهار کرد: مهمترین بخشی که در حوزه اتباع ضرورت دارد و نیاز داریم که تببین گردد این است که نگاه تهدیدی به اتباع بیگانه به نگاه فرصتی تغییر یابد.

وی گفت: در حال حاضر استان کرمان به عنوان اولین استان و اولین خاکریز حضور پناهندگان از مرزهای شرقی به ویژه کشور افغانستان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  قریب به ۳۰۰ هزار نفر از پناهندگان افغان در استان کرمان حضور دارند، بیان کرد: طبق آمارها معادل ۱۰درصد جمعیت استان کرمان را تبعه افغانستانی تشکیل می دهند.

شمس الدینی اعلام کرد: طی ده سال گذشته قریب به هفتصد هزار نفر از اتباع غیرمجاز از استان کرمان طرد شده‌اند اما کماکان جمعیت ثابتی از پناهندگان و مهاجرین در استان داشته ایم.    

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: در کنار آحاد جامعه، پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران حق دارند برای رفع مشکلات و مخاصماتشان برای تظلم خواهی به دستگاه قضائی مراجعه کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه کویر، محمد باقر اسلامی در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی پناهندگان  اظهار کرد: نگاه دادگستری استان کرمان به بحث اتباع بیگانه، نگاه ساماندهی است.

وی به اهمیت موضوع پناهندگی اشاره کرد و افزود: بحث پناهندگی موضوعی همزاد بشر است و هر انسانی که احساس ظلم در جایی می کرد یا محل زندگی خود را مناسب نمی دید به یک منطقه دیگر پناه می برد. در دین مبین اسلام بحث پناهندگی و پناه جویی مورد نظر قرار گرفته است و خداوند متعال در آیه ۶ سوره توبه  دستور می دهد حتی اگر یکی از مشرکین به سوی شما پناه آورد به آن پناه دهید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طبق ماده ۱۲اعلامیه حقوق بشر اسلامی “هرانسانی بر طبق شریعت حق انتخاب و انتقال مکان اقامت در داخل و خارج کشورش را دارد و در صورت تحت ظلم قرار گرفتن می تواند به کشور دیگر پناهنده شود، به کشور پناهنده واجب است که با او مدارا کند تا اینکه پناهگاهی برایش فراهم شود”.

این مقام قضائی در ادامه بیان کرد: طبق ماده ۱۲اعلامیه جهانی حقوق بشر “هرکس حق دارد در برابر شکنجه و آزار پناهگاهی جستجو کند و در کشورهای دیگر پناه اختیار کند”.

وی عنوان کرد: موضوع حق امنیت قضائی برای پناهندگان مورد تاکید است و تصور اینکه در واقع یک اجتماع بدون دخالت قوه قضائیه توانمند، قادر است امنیت قضائی و اجتماعی خود را تامین کند غیرممکن است. قوه قضائیه باید در صحنه های اجتماعی با قوت و نهایت توان  حضور داشته باشد تا حاکمیت بتواند امنیت اجتماعی خود را اجرا کند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.