صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست نامعمول آمریکا از پیونگ یانگ: مذاکره‌کننده کره‌شمالی تغییر کند
درخواست نامعمول آمریکا از پیونگ یانگ: مذاکره‌کننده کره‌شمالی تغییر کند

درخواست نامعمول آمریکا از پیونگ یانگ: مذاکره‌کننده کره‌شمالی تغییر کند

براساس گزارش‌ها، واشنگتن در بحبوحه بن‌بست مذاکرات از پیونگ‌یانگ خواسته است تا مذاکره‌کننده ارشد در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را که معاون کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره‌شمالی است، تغییر دهد.

پامپئو و کیم یونگ چول، مسؤول دوم در کره‌شمالی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام مطلع از مذاکرات پیونگ‌یانگ-واشنگتن به کوریا جونگ‌آنگ دیلی گفت: تماس پشت پرده‌ای قبل و بعد از مذاکرات عالی‌رتبه آمریکا – کره‌شمالی که برای هشتم نوامبر در نیویورک برنامه‌ریزی شده بود، وجود داشت. همان زمان ایالات متحده درخواست کرد ری یونگ-هو، وزیر خارجه کره‌شمالی به جای کیم یونگ چول مخاطب گفت‌وگوها شود.

طبق گزارش روزنامه مذکور، واشنگتن علت این درخواست را توضیح نداده است. نشست نوامبر لغو شد و هنوز تاریخی برای برگزاری آن اعلام نشده است.

این مقام مطلع تاکید کرد: کیم یونگ چول تجربه مذاکرات با کره‌جنوبی را دارد اما از آنجایی که تخصص او در مذاکرات نظامی به سبک سخنان رک و بی‌پرده است، کمی حالت خصمانه دارد. شاید به همین علت است که ایالات متحده چنین درخواستی کرده است و شاید آنها چنین برداشتی کرده باشند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی در نشست تاریخی ماه ژوئن در سنگاپور به خلع سلاح کامل در شبه جزیره کره متعهد شدند. از آن زمان، طرفین مذاکراتی را بر سر این مساله آغاز کرده‌اند اما تاکنون پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.