صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / جشنواره تئاتر مقاومت با ۲۴ اجرا به استقبال روز سوم می‌رود
جشنواره تئاتر مقاومت با ۲۴ اجرا به استقبال روز سوم می‌رود

جشنواره تئاتر مقاومت با ۲۴ اجرا به استقبال روز سوم می‌رود

شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در سومین روز خود 24 اجرا در سالن‌ها و محیط‌های مختلف خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت که پس از گذشت سه سال از دوره پیشین روز ششم آذرماه کار خود را آغاز کرده است امروز با ۲۰ نمایش به فعالیت خود ادامه می دهد که در دو بخش صحنه ای و خیابانی و محیطی برنامه‌ریزی شده است.

** بخش صحنه‌ای
– نمایش‌های «یوسف، یوزف، جوزپه» به نویسندگی علی مرتضوی و کارگردانی کیانوش احمدی از تهران به مدت ۶۴ دقیقه در دو نوبت ۱۵:۳۰ و ۱۸:۳۰ در تالار سایه، «این قصه را آهسته بخوان» به نویسندگی و کارگردانی مهدی نصیری از تهران به مدت ۴۵ دقیقه در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی و «هفت روز از تیر شصت» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی کامران شهلایی و محمد لارتی از تهران به مدت ۷۴ دقیقه در دو نوبت ۱۶ و ۱۹ در تالار چهارسو در مجموعه تئاترشهر به صحنه می روند که هر سه این نمایش‌ها در بخش مسابقه صحنه حضور دارند.
– نمایش «تو می‌مانی و چشم‌ها» به نویسندگی رسول حق‌جو و کارگردانی رضا حیاتی از اهواز به مدت ۵۶ دقیقه در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ اجرا می‌شود که این نمایش نیز در بخش مسابقه صحنه شرکت داده شده است.
– نمایش «حماسه دلاوران» به نویسندگی ایرج صغیری و کارگردانی علی قربانی از بوشهر به مدت ۸۰ دقیقه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار مولوی به صحنه می‌رود این نمایش در بخش مهمان حضور دارد.
– نمایش «قدمگاه» به نویسندگی مهدی سیم‌ریز و کارگردانی محبوبه پاداش و مهدی سیم‌ریز از مشهد به مدت ۵۰ دقیقه ساعت ۱۶ در تالار هنر نمایش داده می‌شود، این نمایش در بخش کودک و نوجوان حضور دارد.
– نمایش «دهکده هاپوخان» به نویسندگی ناصر فروغ و کارگردانی حسین عالم‌بخش از تهران به مدت ۶۰ دقیقه ساعت ۱۹ در فرهنگسرای گلستان اجرا می‌شود، این نمایش در بخش کودک و نوجوان شرکت داده شده است.
– نمایش «خوخان ناغیلی» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی ناصر ولایی از مرند به مدت ۴۰ دقیقه ساعت ۱۶ در تالار بوستان به صحنه می‌رود، این نمایش در بخش کودک و نوجوان حضور دارد.
– نمایش «جنگ بازی» به نویسندگی حسن حاجت‌پور و کارگردانی علی سنامیری و عبدالحسین بناری از خارک به مدت ۴۵ دقیقه ساعت ۱۷:۳۰ در تالار گلستان نمایش داده می‌شود این نمایش در بخش کودک و نوجوان حضور دارد.

** بخش خیابانی و محیطی
– نمایش‌های «انشاء متولد ۸۴» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز ساعت ۱۵:۳۰ به مدت ۲۰ دقیقه، «اروند که تو را پس نداد» به نویسندگی و کارگردانی نورالله لک از اصفهان ساعت ۱۶:۱۵ به مدت ۱۸ دقیقه، «ضیافت به سبک کاخ سفید» به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی از مریوان ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۱۸ دقیقه و «تاریخ شاهدان» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه از سنقر ساعت ۱۸:۱۵ به مدت ۲۴ دقیقه در محوطه تئاتر شهر اجرا می شوند که نمایش نخست در بخش خیابانی اجرای عمومی و سه نمایش دیگر در بخش مسابقه خیابانی شرکت کرده‌اند.
– نمایش «درها به روی چه کسی باز می‌شوند» به نویسندگی محمدرضا جعفری و کارگردانی میلاد حسین‌زاده از آستانه اشرفیه ساعت ۱۶ به مدت ۲۱ دقیقه در مترو شهرری نمایش داده می شود که در بخش خیابانی اجرای عمومی حضور دارند.
– نمایش «دختران جنگ» به نویسندگی علی‌محمد رادمنش و کارگردانی فاطمه رادمنش از کرمان ساعت ۱۳ به مدت ۲۵ دقیقه در محوطه دانشگاه تهران اجرا می شود که در بخش خیابانی اجرای عمومی حضور دارد.
– نمایش‌های «خدیجه» به نویسندگی و کارگردانی داود براهیمی از اصفهان ساعت ۱۵ به مدت ۱۹ دقیقه و «عروسی جنگ» به نویسندگی و کارگردانی احسان فلاحیان از کرج ساعت ۱۶ به مدت ۱۴ دقیقه در میدان ولیعصر اجرا می شوند که هر دو نمایش در بخش خیابانی اجرای عمومی حضور دارد.
– نمایش «Bell-214» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی از دهلران ساعت ۱۳ به مدت ۲۷ دقیقه در میدان امام حسین (ع) اجرا می شود که در بخش خیابانی اجرای عمومی حضور دارد.
– نمایش‌های «ارتباط ۹۷-۶۱» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه‌گویی از آبادان ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۲۰ دقیقه و «ماهی ها مشغول کارند» به نویسندگی اصغر خلیلی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از اصفهان ساعت ۱۹ به مدت ۱۸ دقیقه در محوطه خانه هنرمندان نمایش داده می شود که نمایش نخست در بخش خیابانی اجرای عمومی و نمایش دوم در بخش محیطی جشنواره حضور دارند.
شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از ۶ تا ۱۰ آذرماه در بخش های صحنه ای، خیابانی، محیطی، نمایشنامه نویسی، کودک و نوجوان، عکس، پوستر، همایش پژوهشی و میهمان به دبیری امیر نصیر بیگی برگزار می شود.
فراهنگ** ۷۵۶۱** ۹۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.