صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عربستان قرارداد خرید ۱۵ میلیارد دلار سامانه موشکی تاد را با آمریکا نهایی کرد

عربستان قرارداد خرید ۱۵ میلیارد دلار سامانه موشکی تاد را با آمریکا نهایی کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد عربستان قرار داد ۱۵ میلیارد دلاری برای خرید سامانه دفاع موشکی تادامضا کرده است.

سامانه موشکی تاد

به گزارش کسب و کار نیوز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، مقامات عربستان و آمریکا روز دوشنبه اسناد مربوط به این قرارداد را امضا کردند و به این ترتیب شرایط خرید ۴۴ سامانه‌ دفاع موشکی “تاد” و دیگر موشک‌ها و تجهیزات مربوط به آن توسط ریاض رسمیت یافت.

وی افزود، قرارداد سامانه دفاع موشکی تاد از دسامبر ۲۰۱۶ در دست بررسی بود و اکنون این بررسی‌ها پایان یافت.

این قرارداد با تلاش‌های دولت آمریکا و رایزنی شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان منعقد شد.

در میان تشدید نگرانی‌ها درباره نقش رهبری عربستان در قتل خاشقجی، دولت ترامپ و شرکت‌های سازنده سلاح آمریکایی طی هفته‌های گذشته تلاش کردند، برخی از توافق‌نامه‌های کنونی را که در قالب قراردادهای فروش سلاح به عربستان به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار است، اجرایی کنند.

پیشتر ترامپ در اظهارات مطبوعاتی تاکید کرده بود، با هرگونه تلاش برای متوقف کردن فروش سلاح به ریاض به عنوان واکنش به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی مخالفت خواهد کرد. پنتاگون هم اعلام کرده بود، هیچ تغییری در قرارداد فروش سلاح به عربستان به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار ایجاد نمی‌شود.

سامانه تاد، سامانه دفاع موشکی زمین به هوا است که توسط آمریکا و تعدادی از همپیمانانش مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت رهگیری موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد را دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.