صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / چالش های غذایی و زیست محیطی با ائتلاف منطقه ای و جهانی حل می شود
چالش های غذایی و زیست محیطی با ائتلاف منطقه ای و جهانی حل می شود

اجلاس بین المللی تعاون آسیا و اقیانوسیه؛

چالش های غذایی و زیست محیطی با ائتلاف منطقه ای و جهانی حل می شود

رئیس سازمان تعاون روستایی گفت: در شرایط متلاطم کنونی لزوم ائتلاف و همکاری های منطقه ای و جهانی برای حل چالش های مختلف اعم از امینت غذایی و مشکلات زیست محیطی احساس می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شیرزاد عصر امروز(چهارشنبه) در سیزدهمین اجلاس اتحادیه بین المللی تعاون آسیا و اقیانوسیه (ICA) در محل همایش های بین المللی صداوسیما اظهارداشت: ایران جزو نخستین کشورهای عضو این اتحادیه است که افتخار دارد یکی از گسترده ترین شبکه های تعاونی را با بیش از پنج میلیون عضو در بخش کشاورزی تحت پوشش داشته باشد.
وی افزود: تداوم فعالیت و رشد فزآینده تعاونی با وجود چالش های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باعث شده توجه بیشتری به نهاد تعاونی شود.
رئیس سازمان تعاون روستایی ایران ادامه داد: تعاونی روستایی در سال ۱۳۴۲ با هدف تامین بسترهای رشد و پیشرفت در روستاها تشکیل شد و هدف اصلی آن حمایت از تعاونی های زنان بود.
شیرزاد اضافه کرد: سازمان تعاونی روستایی پشتوانه قوی در کنار اساسنامه خود دارد که می توان به قوانین سیاست های اصل ۴۴ و یکپارچه سازی اراضی اشاره کرد که برای اصلاح بخش روستایی کشور بکار گرفته می شود.
این مقام مسئول، توانمندسازی شبکه تعاون روستایی را بسیار مهم دانست و گفت: در کنار ظرفیت سازی مثبت، توان شبکه را برای پذیرش ریسکها نیز درنظر قرار می دهیم.
رئیس سازمان تعاون روستایی افزود: هدایت و کمک دولت برای تشکیل صندوق های حمایتی برای نهادهای روستایی در راس برنامه تعاون روستایی قرار دارد.
وی افزود: این سازمان به طور مستمر به ساخت، نوسازی و توانمندسازی ساختار فیزیکال شبکه توجه دارد.
شیرزاد با اشاره به افزایش سهم تعاونی ها در نظام قدرت ادامه داد: این امر یک تصمیم راهبردی برای دولت ها محسوب می شود؛ همچنین ارتباط کشاورزان خُرده پا با بازار، بهبود معیشت آنها و دستیابی به عدالت اجتماعی از اهداف سازمان تعاونی روستایی است.
به گزارش کسب و کار نیوز، سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه از پنجم تا نهم آذرماه در تهران با شعار «اقتصاد مقاوم تر و پایدار تر با کمک بخش تعاون» در حال برگزاری است. افتتاحیه رسمی اجلاس امروز در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان و سفیران برخی از کشورها برگزار شد.
در این اجلاس ۱۷۲ مهمان خارجی از ۲۴ کشور حضور دارند.
اقتصام**۹۴۵۴** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.