صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / تعرفه‌های پزشکی ۹۸ با تورم هماهنگ باشد

تعرفه‌های پزشکی ۹۸ با تورم هماهنگ باشد

رییس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تشریح سرانجام کتاب تعرفه‌ها و همچنین مباحث مطرح مربوط به افزایش تعرفه‌ها در نیمه دوم امسال، بر لزوم هماهنگ بودن تعرفه‌های 98 با میزان تورم تاکید کرد.

تعرفه پزشکی

دکتر ایرج فاضل در گفت‌وگو با ایسنا، درباره درخواست سازمان نظام پزشکی برای تعرفه‌های سال ۹۸ گفت: همیشه درخواست سازمان نظام پزشکی و پزشکان این بوده است که بیمه‌ها طبق قانون عادلانه باشند و این عادلانه بودن شیوه‌های مختلفی از تفسیر را دارد. آن‌چه که مسلم است، این است که در سال‌های گذشته حتی رقم تورم هم در تعرفه‌ها منظور نشده و این یک امر کهنه‌ای است.

وی افزود: این تعرفه‌هایی که امروزدر کشور اجرا می‌شود، متعلق به امروز نیست و هیچ تناسبی با تغییرات اقتصادی کشور ندارد و آنقدر این عقب‌افتادگی طولانی است که حتی رفتن به نرخ عادی غیرممکن می‌شود. به هر صورت حداقل درخواست این بوده که میزان متوسط تعرفه با میزان تورم هماهنگ باشد.

فاضل با بیان اینکه به منظور جبران افزایش قیمت‌ها، قرار بود افزایش تعرفه‌ها در نیمه دوم سال انجام شود، افزود: این اقدام هنوز انجام نشده و در کش‌وقوس است. امیدواریم که به زودی انجام شود؛ چراکه این خواست ما هم بوده است. تعرفه‌ها یک مسیر طولانی از شورای‌عالی بیمه و سازمان برنامه و بودجه تا هیئت دولت دارند و این زمان‌بر است. در هر مسیری هم که می‌رود با بحث‌های مفصلی روبه‌رو می‌شود.

رییس سازمان نظام پزشکی درباره سرانجام کتاب تعرفه‌ها نیز گفت: متاسفانه این کتاب هنوز تصویب نشده است. به نظر من وزارت بهداشت باید در این راستا بیشتر تلاش کند که این کتاب این مسیر را طی کند و به کار گرفته شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.