صفحه اصلی / استان ها / فارس / ۷۰ درصد مدارس فارس ایمن است
۷۰ درصد مدارس فارس ایمن است

مدیرکل مدیریت بحران فارس:

۷۰ درصد مدارس فارس ایمن است

‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ضمن اعلام اینکه مدارس ایمن این استان به عنوان پایگاه مدیریت بحران محلی انتخاب و معرفی می‌شود، یادآور شد که هم اینک شصت تا هفتاد درصد از مدارس استان فارس ایمن‌سازی شده است.

مانور

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، رحیم آزادی چهارشنبه ۷ آذر و در حاشیه بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، گفت: این مانور با هدف تلاش برای افزایش مشارکت جامعه محلی ساکن در اطراف مدارس برگزار شد تا به سمت آموزش ساکنان محلات اطراف مدارس، دانش آموزان، اولیاء مربیان حرکت کنیم.

آزادی گفت: امیدواریم که جوامع محلی با فراگیری آموزش ها در زمان بروز بحران زلزله آمادگی مقابله با آن را داشته باشند.

این مقام مسئول، ظرفیت ایجاد شده به واسطه برگزاری این مانورها را زمینه ای برای اجرای برنامه های کاهش خطرپذیری در سطح محلی برشمرد که می تواند با ایجاد گروه های مدیریت جامعه محور پیش از زلزله انجام شود.

آزادی با بیان این که آماده سازی پیش از زلزله یکی از مهمترین بخش های مدیریت بحران محسوب می شود، گفت: تلاش این است که بتوانیم پیش از زلزله کارهای لازم را انجام دهیم، یکی از اقدامات در زمینه پیشگیری نگاه ویژه به مدارس است چرا که مدارس ایمن می توانند نقش محوری در این زمینه ایجاد کنند.

وی افزود: با برپایی مانورهای اینچنینی می توان مدارس ایمنی که از نظر سازه ای دارای استحکام ویژه ای هستند را به عنوان پایگاه مدیریت بحران محلی انتخاب و در زمان وقوع حوادث از آنها به عنوان فضای امن محلی استفاده کرد‌.

آزادی با بیان اینکه حدود ۱۲ میلیون دانش آموز در کل کشور در این مانور مشارکت دارند، گفت: مانور زلزله و ایمنی در تمام مدارس استان فارس نیز اجرا شد و البته برخی از این مدارس توسط کارشناسان بازدید شد.

وی با بیان این که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مدارس استان فارس ایمن سازی شده است، گفت: به محض تامین بودجه‌های لازم سایر مدارس نیز نوسازی و ایمن‌سازی می‌شود.

بیستمین مرحله از مانور زلزله و ایمنی با دو هدف آموزش و شناسایی اماکن امن به همت اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس با هماهنگی هلال احمر، سازمان دانش آموزی، آموزش و پرورش و شهرداری‌‌ها در سراسر فارس برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.