صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / واگذاری اختیار فروش املاک آموزش و پرورش برای احداث مدارس جدید و بازسازی مدارس تخریبی
واگذاری اختیار فروش املاک آموزش و پرورش برای احداث مدارس جدید و بازسازی مدارس تخریبی

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

واگذاری اختیار فروش املاک آموزش و پرورش برای احداث مدارس جدید و بازسازی مدارس تخریبی

عضو کمیسیون عمران مجلس از تهیه طرح ها و لوایحی با محتوای "امکان ایجاد بانک ویژه آموزش و پرورش و همچنین واگذاری اختیار فروش املاک دارای ارزش افزوده به این وزارتخانه"‌ خبر داد.

مدارس تخریبی

‌به گزارش کسب و کار نیوز،‌حسین هاشمی تختی در نشست خیرین مدرسه ساز هرمزگان، با اشاره به سفر اخیر خود به مشهد و دیدار با نیک اندیشان در آن شهر اظهار کرد: مدرسه سازی از جمله اموری است که همواره برای تربیت و پرورش نسل آینده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، فقر فرهنگی در کنار فقر معیشتی سبب عقب ماندن مناطق در تمامی ابعاد می شود،‌ اضافه کرد: به یمن تلاش ها و همت خیراندیشان، امروز شاهد پرورش نیروی انسانی از مناطق مختلف استان هستیم که اگر نبود این تلاش ها و همت خیراندیشان، بسیاری از جوانان و استعدادهای استان فرصت شکوفایی نمی یافتند و چه بسا که از تحصیل باز می ماندند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به لوایح مرتبط با مدرسه سازی در این کمیسیون و سایر کمیسیون ها یادآور شد: یکی از تصمیماتی که در کمیسیون عمران گرفته شده؛ مبنی بر این است که به آموزش و پرورش اختیار تصمیم گیری پیرامون فروش املاک بلا استفاده و دارای ارزش افزوده خود داده شود، تا از طریق این املاک بتوان مدارس تخریبی را بازسازی و در سایر نقاط نیز کمبودات فضاها را جبران کرد.

هاشمی تختی همچنین گفت: پیشنهاداتی همانند ایجاد و راه اندازی بانک ویژه آموزش و پرورش نیز داده شده که از نظر ما می تواند به تقویت اعتباری و بودجه ای آموزش و پرورش کمک کند و به عنوان یک منبع پایدار در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد.

نماینده شهرستان های بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هرمزگان هم اکنون ۳۴۰ مدرسه تخریبی وجود دارد، اضافه کرد: باید تمام تلاش و تدبیر خود را به کار گیریم تا با استفاده از ظرفیت سایر بخش ها و وزارت‌خانه ها، آموزش و پرورش کشور را روز به روز تقویت و بالنده تر کنیم چرا که این وزارت خانه سر و کار مستقیم با کودکان و نوجوانان و جوانان و آینده آن‌ها دارد.

وی با بیان اینکه تلاش خیراندیشان در همه حوزه‌ها به ویژه مدرسه سازی، غیرقابل ارزش‌گذاری است، گفت: ایجاد فضای مناسب برای تحصیل دانش آموزان از مهمترین دغدغه های همگان باید باشد.

هاشمی تختی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد، اضافه کرد: ایرانیان همواره نشان داده اند که با قرار گرفتن در کنار همدیگر، این مقاطع سخت را به خوبی و موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.