صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ظرفیت سالیانه صادرات فنی و مهندسی ایران ۳۰ میلیارد دلار است
ظرفیت سالیانه صادرات فنی و مهندسی ایران ۳۰ میلیارد دلار است

رییس کمیسیون عمران مجلس:

ظرفیت سالیانه صادرات فنی و مهندسی ایران ۳۰ میلیارد دلار است

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به توانمندی های متخصصان ایرانی ظرفیت بیش از 30 میلیارد دلار صادرات فنی و مهندسی در سال وجود دارد اما بخوبی از آن استفاده نمی شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمدرضا رضایی کوچی» عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی افزود: با وجود ۱۵ کشور همسایه نتوانسته ایم در زمینه توسعه سواحل و سازه های دریایی این کشورها فرصت های مناسبی را به دست آوریم.
وی یادآوری کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر پنج راهگذر بین المللی قرار دارد که عمده مسیر آن از دریا عبور می کند و باید از این ظرفیت در حوزه دریایی استفاده کنیم.
رضایی کوچی با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل کشور از طریق دریا انجام می شود گفت: بررسی ها نشان می دهد ۴۵ درصد اقتصاد ملی ایران به دریا وابستگی دارد و با وجود ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل، فقط حداکثر توانسته ایم از ۲ درصد ظرفیت سواحل خود در اقتصاد ملی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: شهرهای بزرگ ما از دریا فاصله زیادی دارند و برای تامین آب شرب آنها هزینه های زیادی صرف می شود؛ در حالی که ایران می تواند با اعمال مدیریت واحد سواحل از این ظرفیت های دریایی بخوبی استفاده کند .
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به اقدام سازمان بین المللی دریانوردی (ایمو) درباره ایستادگی برابر تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه کشورهای جهان برای توسعه بنادر و سواحل دعوت می کند تا با توجه به حمایت مجلس و دولت، از این فرصت حداکثر استفاده را بکنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی پنجم تا هفتم آذرماه با حضور بیش از ۶۰ میهمان خارجی از ۳۳ کشور جهان در هتل المپیک تهران برگزار شد.
به گفته دبیر سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی، برای نخستین بار مقرر شد همه مقالات این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عرضه شود.
«حمید خلیلی» یادآوری کرد در این همایش بین المللی حضور و مشارکت ۱۷ انجمن و سازمان ملی و بین المللی قابل توجه بود و ۵۴ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاهی نیز توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.
۱۰ نشست تخصصی نیز بین شرکت ها و سازمان های ایرانی و خارجی برگزار شد که مهمترین هدف آن انتقال دانش فنی و استفاده از تجربیات متخصصان خارجی در این عرصه بود.

اقتصام*۱۱۰۸*۳۰۶۱*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.