صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / شناسایی ۲۰۱۸ کودک مبتلا به سوءتغذیه در چهارمحال و بختیاری
شناسایی ۲۰۱۸ کودک مبتلا به سوءتغذیه در چهارمحال و بختیاری

شناسایی ۲۰۱۸ کودک مبتلا به سوءتغذیه در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۸ ماه امسال ۲۰۱۸ کودک مبتلا به سوءتغذیه در استان شناسایی شده است.

سوءتغذیه

«علی ملک‎‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از کودکان مبتلا به سوءتغذیه، ۸ درصد تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی افزود: روند شناسایی کودکان از سوی شبکه بهداشت شهرستان‌ها انجام و مراحل تحقیقات توسط مددکاران کمیته امداد استان صورت می‌گیرد و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، جزو کودکان مبتلا به سوءتغذیه قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ماهانه ۹۲ هزار تومان به حساب این کودکان واریز می‌شود که می‌توانند از فروشگاه‌های طرف قرارداد با این نهاد، کالا خریداری کنند.

ملک‌پور با اشاره به این‌که مبلغی که به حساب کودکان واریز می‌شود از اعتبارات دولتی کمیته امداد است، تصریح کرد: طی این مدت ۹۲۸ میلیون تومان برای تأمین سبد غذایی کودکان مبتلا به سوءتغذیه در استان هزینه شده است.

وی در خصوص تغذیه بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: در برخی موارد بنا به صلاح‌دید مددکاران و مسئولان درمان شهرستان‌ها سبد غذایی تهیه و در بازدیدهای دوره‌ای به این بیماران اهدا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به ۳۵ نفر از مادران باردار و شیرده، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به‌منظور دریافت سبد غذایی پرداخت می‌شود که می‌توانند کالای مورد نیاز خود را از مراکز طرف قرارداد با این نهاد خریداری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.