صفحه اصلی / استان ها / گیلان / راهداران گیلان ۹۱ کیلومتر از محورهای کوهستانی را برفروبی کردند
راهداران گیلان ۹۱ کیلومتر از محورهای کوهستانی را برفروبی کردند

راهداران گیلان ۹۱ کیلومتر از محورهای کوهستانی را برفروبی کردند

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در پی بارش برف طی روزهای گذشته که در تعدادی از محورهای کوهستانی استان به زمین نشست، 91 کیلومتر برفروبی توسط راهداران استان صورت گرفت.

برف‌روبی آزاد‌راه زنجان - قزوین

محمدرضا نازک کار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش برف در ارتفاعات کوهستانی، اظهارکرد: در پی بارش برف طی روزهای گذشته که در تعدادی از محورهای کوهستانی استان به زمین نشست، ۹۱ کیلومتر برفروبی توسط راهداران استان صورت گرفت.

وی بیشترین بارش های برف را در محورهای کوهستانی اسالم به خلخال در حوزه شهرستان تالش به ارتفاع ۳۵ سانتیمتر، ماسال – گیلوان در حوزه شهرستان ماسال به ارتفاع ۳۰ سانتیمتر و محور پونل به خلخال در حوزه شهرستان رضوانشهر به ارتفاع ۲۰ سانتیمتر دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، درخصوص بارش های برف صورت گرفته در سایر محورهای کوهستانی استان نیز، یادآور شد: طی روزهای گذشته بارش های خفیف برف را در ارتفاعات کوهستانی شهرستان های رودبار، املش، آستارا و ماسوله شاهد بودیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بارش های صورت پذیرفته، راهداران گیلان به ۶۵ دستگاه خودرو در محورهای کوهستانی استان امدادرسانی کردند.

وی افزود: ۴۲ اکیپ راهداری با ۴۷۵ نفر نیروی راهدار و با استفاده از ۲۸۸ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در ۲۵ راهدارخانه استان(۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار) مستقر و آماده خدمت رسانی هستند.

نازک کار، از مردم خواست ضمن پرهیز از مسافرت های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر، حتما پیش از برنامه ریزی برای سفر از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها یا سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ از وضعیت راههای استان مطلع شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خاطرنشان کرد: همراه داشتن وسایلی همچون زنجیر چرخ، سوخت کافی، آذوقه و لباس گرم از ملزومات اصلی سفر به مناطق کوهستانی و برفگیر استان بوده که از عموم مردم می خواهیم این موارد را حتما مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.