صفحه اصلی / اصناف / برندها / خط نشان روسیه برای غول فناوری
خط  نشان روسیه برای غول فناوری

خط نشان روسیه برای غول فناوری

گوگل در آستانه یک جریمه سنگین قرار دارد. چرا که به نظر می رسد این شرکت به علت عدم رسیدگی به موضوع نتایج جستجو زیر ذره بین قرار گرفته است.

گوگل در آستانه یک جریمه سنگین قرار دارد. چرا که به نظر می رسد این شرکت به علت عدم رسیدگی به موضوع نتایج جستجو زیر ذره بین قرار گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از انتخاب، ممکن است گوگل به علت عدم رسیدگی به نتایج جستجو از سوی روسیه با جریمه ای ۷۰۰ هزار روبلی مواجه شود.

پیشبینی می شود این جریمه حتی تا پایان سال جاری افزایش یابد. به گزارش نشریات داخلی روسیه، پیش از این، فیسبوک نیز به علت آنچه روسیه نقض قوانین محلی می نامید متهم شده است.

بر همین اساس سازمان تنظیم کننده ارتباطات و فناوری روسیه اعلام کرده است که یک پرونده مدنی علیه گوگل در مورد نقض قوانین تنظیم کرده و تصمیم خود در مورد این پرونده را تا ماه آینده اعلام می کند. بر اساس گزارش رسانه های محلی اگر گوگل مجرم شناخته شود می تواند بدون برگزاری دادگاه تا ۷۰۰ هزار روبل جریمه شود.

قوانین روسیه بر این اساسند که اپراتورهای موتور جستجو مانند گوگل باید به رجیستری دولتی ملحق شوند، که فهرستی از وبسایتهای کرملین را شامل می شود که از دید دولت روسیه حاوی اطلاعات غیر قانونی هستند. به نظر می رسد گوگل این اصل را رعایت نکرده است و به همین دلیل دچار مشکل شده است.

این اولین بار نیست که شرکت های فناری خارجی با دولت روسیه به مشکل برخورده اند. پیش از این نیز یوتیوب و اینستاگرام نیز در خصوص محتواهای مرتبط با انتخابات با مشکلاتی مواجه شده اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.