صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تمایل اون به صدور اجازه بازدید از یک سایت هسته‌ای مهم کره‌شمالی

تمایل اون به صدور اجازه بازدید از یک سایت هسته‌ای مهم کره‌شمالی

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد، رهبر کره‌شمالی مایل است به بازرسان اجازه بازدید از یک سایت هسته‌ای مهم این کشور را بدهد.

کیم جونگ اون

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از یک منبع دیپلماتیک از تمایل کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی برای صدور اجازه بازدید از تأسیسات هسته‌ای یونگ‌بیون خبر داد.

این منبع دیپلماتیک که به نامش اشاره‌ای نشده، اعلام کرد: متوجه شده‌ام که رهبر کره‌شمالی در دیدارش با مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در سپتامبر گفته است، در صورتی که آمریکا اقدامات مناسب را انجام دهد، او مایل است نه‌ تنها تأسیسات هسته‌ای یونگ‌بیون را تعطیل کند بلکه اجازه بازرسی و راستی‌آزمایی در این زمینه را نیز صادر کند.

این منبع دیپلماتیک اعلام کرد: رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی این پیام را در جریان دیدارش با دونالد ترامپ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رئیس‌جمهوری آمریکا منتقل کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون پیش از این از اعلام آمادگی خود برای صدور دستور بسته شدن سایت یونگ‌بیون در صورت انجام اقدامات مناسب از سوی واشنگتن خبر داده بود اما درباره ایجاد امکان بازرسی و راستی‌آزمایی در این زمینه سخنی به میان نیاورده بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.