صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نتانیاهو برای احیای روابط دیپلماتیک به چاد می‌رود
نتانیاهو برای احیای روابط دیپلماتیک به چاد می‌رود

نتانیاهو برای احیای روابط دیپلماتیک به چاد می‌رود

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو برای احیای روابط دیپلماتیک به‌زودی سفری رسمی به چاد خواهد داشت.

دبی و نتانیاهو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نوشته هاآرتص، این خبر پس از دیدار امروز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادریس دبی، رئیس‌جمهوری چاد در سرزمین‌های اشغالی پیش از عزیمت او از اسرائیل منتشر شد.

براساس بیانیه منتشر شده، طرفین درباره “تهدیدها و تلاش‌های مشترک علیه تروریسم، افزایش همکاری دوجانبه در حوزه‌های کشاورزی، مبارزه با تروریسم، امنیت مرزی، فناوری، انرژی خورشیدی، آب، بهداشت و سایر موارد” بحث و رایزنی کرده‌اند.

سفر ادریس دبی اولین سفر یک رئیس‌جمهوری چاد به سرزمین‌های اشغالی از سال ۱۹۴۸ است. با این حال، سفر مذکور به منزله از سرگیری رسمی روابط نیست. روابط میان چاد و اسرائیل در ۱۹۷۲ تیره شد. با این حال، هماهنگی میان طرفین در حوزه دفاعی هرگز متوقف نشد. در دهه ۱۹۸۰ گزارش‌های خارجی از فروش تسلیحات اسرائیلی به حسین حبری، دیکتاتور وقت چاد حکایت داشت که در سال ۲۰۱۶ به جرم جنایت علیه بشریت حبس ابد گرفت. رژیم صهیونیستی همچنین در جنگ داخلی چاد در ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به ادریس دبی سلاح فروخته است.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.