صفحه اصلی / فرهنگی / موسیقی / همایون شجریان در نخستین فستیوال جهانی موسیقی‌های مردمی ترکیه
همایون شجریان در نخستین فستیوال جهانی موسیقی‌های مردمی ترکیه

همایون شجریان در نخستین فستیوال جهانی موسیقی‌های مردمی ترکیه

کنسرت همایون شجریان با حضور تهمورس و سهراب پورناظری در فستیوال بین المللی موسیقی‌های مردمی استانبول در مجموعه «جمال رشید ری» از دوازدهم آذر ماه (سوم دسامبر) برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در اولین فستیوال بین المللی موسیقی‌های مردمی استانبول که با حمایت نهاد ریاست جمهوری ترکیه برگزار خواهد شد، علاوه بر این هنرمندان ایرانی، هنرمندانی چون «پاکو پنیا»، «عزیزا مصطفی زاده» و چهره های بین المللی دیگری از کشورهای اسپانیا، کره و آذربایجان حضور دارند.
بر اساس این گزارش، نمایندگان ایران در این کنسرت آثاری از آلبوم های «نه فرشته‌ام، نه شیطان»، «خداوندان اسرار» و «آیینه‌ها» اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به درون آینه، کولی، دل به دل، شتک، حصار، از عشق، آیینه ها، آواز بیا کز عشق تو بیگانه گشتم، با من صنما و خداوندان اسرار با اشعاری از مولانا، حافظ، هومن ذکایی و سیمین بهبهانی اشاره کرد.
در این اجرا همایون شجریان به عنوان خواننده، تهمورس پورناظری (تار، سه‌تار و تنبور)، سهراب پورناظری (کمانچه و تنبور)، حسین رضایی‌نیا ( دف)، آیین مشکاتیان (سازهای کوبه ای )، مهیار طریحی (سنتور)، آزاد میرزاپور (بربط) و آرین کشیشی (گیتار باس) به عنوان نوازنده حضور دارند.
این فستیوال که با حمایت نهاد ریاست جمهوری ترکیه برگزار خواهد شد، قرار است در سالن کنسرت جمال رشیدری شهر استامبول برگزار شود.
فراهنگ**۹۲۶۶** ۹۴۹۴** ۹۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

محمدرضا شجریان با نوای «ربنا» به خاک سپرده شد

به گزارش کسب و کار نیوز،مراسم تدفین پیکر استاد محمدرضا شجریان صبح امروز در محدوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.