صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / فصل دوم کاوش باستان‌شناسی قلعه شهر اوجان آغاز شد
فصل دوم کاوش باستان‌شناسی قلعه شهر اوجان آغاز شد

فصل دوم کاوش باستان‌شناسی قلعه شهر اوجان آغاز شد

فصل دوم کاوش‌ باستان‌شناسی قلعه شهر تاریخی اوجان با استناد به بررسی‌های باستان‌شناختی انجام گرفته در شهرستان بستان‌آباد آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، رحیم ولایتی سرپرست هیأت کاوش گفت: کاوش‌ باستان‌شناسی قلعه شهر تاریخی اوجان که باعث شناسایی و مستندنگاری شهر تاریخی اوجان در راستای برنامه پژوهشی تعیین عرصه و حریم شهر تاریخی اوجان آغازشده در حال انجام است.
او اظهار داشت: شهر اوجان یکی از شهرهای آذربایجان در دوره سلجوقیان و ایلخانان مغول بوده که در حیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن نقش بسیار مهمی را ایفا کرده، به‌طوری که غازان خان، پادشاه مغول در دوره ایلخانی در این شهر ساخت و سازهایی انجام داده و آن را دارالاسلام نامیده است.
این استاد دانشگاه تهران افزود: در این پروژه هیات باستان‌شناسی به منظور آزادسازی بخشی از معماری شهر تاریخی اوجان به کاوش قلعه حکومتی اقدام کرده و در فصل نخست برج شرقی قلعه تاریخی شهر اوجان طی کاوش های متخصصان باستانشناسی به طور کامل کشف شد.
او عمده هدف هیات کاوش در این فصل را آسیب‌شناسی آثار تاریخی شهر اوجان و نیز مطالعه و تبیین قابلیت‌های گردشگری در این منطقه اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در فصل دوم کاوش برج غربی و همینطور پیداکردن دیواره سنگی اطراف قلعه در تپه‌های مجاور انجام خواهد شد.
به گفته این باستان شناس، محوطه بزرگ تاریخی اوجان در جنوب شهر بستان‌آباد فعلی و در غرب روستای اشرف آباد و در ساحل شرقی رودخانه اوجان چای و در مرکز چمن اوجان واقع‌شده بود که در پی حوادث مختلف از جمله زلزله و جنگ‌های مختلف در حال حاضر از این شهر مهم آثار اندکی به‌جای مانده است.
فصل دوم کاوش باستان‌شناسی قلعه شهر تاریخی اوجان با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد .
فراهنگ**۳۰۷۹** ۹۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.