چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / ترس فیفا از برگزاری جام جهانی در آمریکای جنوبی
ترس فیفا از برگزاری جام جهانی در آمریکای جنوبی

ترس فیفا از برگزاری جام جهانی در آمریکای جنوبی

فیفا به خاطر اتفاقات اخیر آرژانتین که منجر به لغو فینال برگشت کوپا لیبرتادورس شد می‌ترسد میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را به این کشور و اروگوئه بدهد.

هواداران ریورپلاته

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از آس، فیفا ترسیده است چون جیانی اینفاتینو، رییس این سازمان نخستین کسی بود که در شروع هفته در بوینس آیرس حضور داشت و شاهد اغتشاش هواداران پیش از فینال برگشت کوپا لیبرتادورس (دیدار ریورپلاته و بوکاجونیورز) بود، حوادثی که باعث لغو این بازی شد. اینفانتینو در حالی به اروپا برگشت که میزبانی آمریکای جنوبی برای جام جهانی ۲۰۳۰ در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. رییس فیفا برگزاری این رقابت‌ها را در آرژانتین و اروگوئه غیرممکن می‌داند. فیفا میزبانی جام جهانی را به کشوری نخواهد داد که نمی‌تواند بازی کلاسیک آرژانتین را برگزار کند چون ورزشگاه و اطرافش به صحنه‌ای از خشونت‌های بی دلیل تبدیل شده است و به بازیکنان، مردم، کودکان و خانواده‌هایی که در آرامش به استادیوم نزدیک می‌شوند، آسیب می‌رساند.

اینفانتینو دوباره هفته آینده به آرژانتین برمی‌گردد. او توسط مائوریسیو ماکری (رییس جمهور این کشور) به شرکت در جلسه G-۲۰ (کشورهای قدرتمند جهان) دعوت شد. این دعوت قبل از حوادث دیدار بوکا و ریور رخ داد که رییس فیفا آن را خیلی زود قبول کرد. اینفانتینو می‌تواند با حضور در این جلسه شرایط میزبانی آمریکای جنوبی را برای جام جهانی ۲۰۳۰ بررسی کند. او می‌تواند به هشدار کشورهای قدرتمند جهان در رابطه با برگزاری جام جهانی گوش فرا دهد. بیشترین ترس درباره اعتراض‌های خیابانی در شهری خواهد بود که در جریان کوپا لیبرتادورس خشونت در آن موج می‌زد.

آرژانتین و اروگوئه به دلیل ۱۰۰ساله شدن جام جهانی در سال ۲۰۳۰ شانس بیشتری برای پیروزی با دیگر نامزد داشتند. اروگوئه میزبان نخستین دوره این بازی‌ها در سال ۱۹۳۰ بود. آرژانتین و این کشور دیدار نهایی را در مونته ویدئو برگزار کردند. با این حال پس از اتفاق‌های شنبه همه چیز از نظر اینفانتینو عوض شد. اکنون نگاه فیفا بیشتر روی دیگر کاندیدای مشترک یعنی اسپانیا، مراکش و پرتغال خواهد بود. اینفانتینو با هدف برقراری صلح می‌خواهد جام جهانی در دو قاره، دو مذهب و سه فرهنگ  مختلف برگزار شود چون بر این باور است که فوتبال معجزه می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.