صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / کاهش ۱۹ درصدی روزهای ناسالم در اراک
کاهش ۱۹ درصدی روزهای ناسالم در اراک

کاهش ۱۹ درصدی روزهای ناسالم در اراک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از کاهش 19 درصدی روزهای ناسالم اراک در سال جاری خبر داد.

آلودگی هوا

به گزارش کسب و کار نیوز، در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی درخصوص مازوت سوزی نیروگاه شازند طی چند روز گذشته عنوان کرد: سهم گاز در سبد انرژی استان مرکزی ۷۵ درصد است در حالی که این میزان در میانگین کشوری ۷۰ درصد و در میانگین جهانی ۳۳ درصد است.

محمدرضا سمیعی بیان کرد: در مقطعی ۳ روزه مشکلاتی برای تاسیسات برون‌استانی بروز کرد که این امر باعث شد که تامین گاز نیروگاه شازند با مشکل روبرو شود.

مجبور به مازوت‌سوزی بودیم

در ادامه مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند اظهار کرد: نیروگاه شازند نقش حیاتی در تولید برق کشور دارد و کم و زیاد شدن تولید برق می‌تواند تبعات امنیتی به همراه داشته باشد به همین دلیل توقف کار این مجموعه ممکن نیست.

حمیدرضا بادرستانی با بیان اینکه طبق دستورات کشوری بدنبال کاهش میزان گاز نیروگاه اجازه خروج واحدها از مدار داده نشد و نیروگاه با ۵۰ درصد ظرفیت خود و با استفاده از مازوت به تولید ادامه داد، افزود: طی ۵ سال گذشته نیروگاه شازند با ۹۸ درصد سوخت گاز فعالیت داشته و حتی امسال تولید را با ۹۹ درصد سوخت گاز ادامه داده است، اما زمانی که شرایط اضطرار بروز کند باید براساس مباحث امنیتی و تبعیت از سیاست‌های ملی عمل شود.

وی تاکید کرد: نیروگاه قطعا از این شرایط راضی نیست چراکه قیمت هر لیتر مازوت سه تا چهار برابر قیمت هر مترمکعب گاز است، راندمان واحدها را کاهش می‌دهد، به تاسیسات آسیب می‌زند و آب زیادی نیاز دارد، اما در شرایط اضطرار مجبور به استفاده از مازوت هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.