صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / تحویل سنگ‌آهن یزد به اصفهان ارتباطی با حقآبه‌ کشاورزان ندارد

تحویل سنگ‌آهن یزد به اصفهان ارتباطی با حقآبه‌ کشاورزان ندارد

مدیرعامل نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: متأسفانه در مصاحبه‌های مختلف، صداوسیمای یزد کنایه می‌زند که به اصفهان سنگ‌آهن می‌دهیم و اصفهان به ازای آن به یزد آب می‌دهد، اما این صحبت‌ها ناآگاهانه است، مگر سنگ‌آهن را به کشاورزان اصفهان می‌دهند.

اسفندیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص اعتراضات اخیر کشاورزان اصفهانی، اظهار کرد: متاسفانه حق آبه های کشاورزان به بخش‌های دیگر داده شده و زمانی که آن‌ها از راه‌های قانونی و دستگاه قضایی، دولت و مجلس به حق خود نرسیدند و مشکلشان حل نشد، به ناچار به بن‌بست رسیدند.

وی با بیان اینکه برای کشاورزان مسلم است آب انتقالی به یزد و دیگر بخش‌ها از حق آبه های کشاورزان اصفهانی است، بنابراین ناچار به اعتراض شدند، تصریح کرد: متأسفانه مسئولان باید به صورت قانونی اعتراضات را بررسی کنند که اگر از لحاظ قانونی و شرعی کشاورزان ادعای درستی دارند، نباید اجازه انتقال آب به دیگر بخش‌ها را بدهند و در صورتی که کشاورزان اشتباه می‌کنند، باید آن‌ها را به درستی توجیه کنند.

مدیرعامل نظام صنفی کشاورزی اصفهان با بیان اینکه پیش از این به استاندار یزد و وزیر نیرو تاکید کردیم که اگر مشکل کشاورزان اصفهان حل نشود، این اعتراضات ادامه خواهد داشت، گفت: متاسفانه در مصاحبه‌های مختلف، صداوسیمای یزد کنایه می‌زند که به اصفهان سنگ‌آهن می‌دهیم و اصفهان به ازای آن به یزد آب می‌دهد که این صحبت‌ها ناآگاهانه است، مگر سنگ‌آهن را به کشاورزان اصفهانی می‌دهند درحالی‌که از حق آبه های کشاورزان آب به یزد منتقل می‌شود.

امینی تاکید کرد: این در حالی است که سنگ‌آهن به ذوب‌آهن و فولاد مبارکه داده می‌شود نه کشاورزان اصفهانی و این موضوعات هیچ ارتباطی با حق آبه های کشاورزان ندارد.

وی در خصوص جلسه روز گذشته کشاورزان استان با دادستان اصفهان و دکتر سروش معاون وزیر نیرو، گفت: در این جلسه مقرر شد که برای رسیدگی به مشکلات و اعتراضات کشاورزان ورود پیدا کنند، چرا که اگر مشکلات به صورت قانونی حل نشود، این موضوع به صورت امنیتی کشور را تحت شعاع قرار خواهد داد.

مدیرعامل نظام صنفی کشاورزی اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر قرار بر این شد که ۱۵ آذر ماه تاریخ مبنای بررسی زمان پیشنهادی برای بازگشایی زاینده‌رود از سوی صنف کشاورزان قرار گیرد تا به نتیجه برسند که اگر آب برای کشت پاییزه کشاورزان باز شود، تأمین آب شرب با مشکل مواجه نشود، همچنین تحویل آب  به میزانی باشد که تمام مزارع آبیاری شود.

وی تصریح کرد: این تصمیم به کشاورزان اصفهان اطمینان داد که در سال آبی جاری آب به آن‌ها تحویل داده می‌شود و زمان آن بعد از بررسی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.