صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / بانک : ارتقاء زیرساخت صنعت حمل و نقل راهبرد اساسی ایران است
بانک : ارتقاء زیرساخت صنعت حمل و نقل راهبرد اساسی ایران است

بانک : ارتقاء زیرساخت صنعت حمل و نقل راهبرد اساسی ایران است

مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت : ارتقاء زیرساخت‌های صنعت حمل و نقل به ویژه در مناطق آزاد یکی از راهبردهای اساسی ایران است تا بتوانیم با افزایش مراودات هوایی در فرودگاه های بین المللی کشور نقش صنعت حمل و نقل هوایی کشور را بیشتر تقویت کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مرتضی بانک روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران افزود: سالیانه ۴٫۴ میلیارد مسافر و ۶۲ میلیون تن بار توسط صنعت حمل و نقل هوایی در جهان جا به جا می‌شود و طی ۲۰ سال آینده رشد آن به دو برابر افزایش خواهد یافت.
وی اظهار داشت : تقاضای فزاینده‌ای برای صنعت حمل و نقل بار و مسافر در جهان وجود دارد و پیشرفتهای علمی آن آثار اقتصادی این صنعت را در جهان به ۳۰ برابر افزایش داده است.
وی تاکید کرد: با استفاده از صنعت هوانوردی توسعه گردشگری و انجام حمل ونقل سریع یکی از برنامه‌های مهم کشور های مختلف جهان است تا با مراودات تجاری رشد اقتصادی بیشتری برای کشورهای جهان فراهم شود.
بانک بیان کرد : رونق کسب و کار مناسب ارتقای کیفیت زندگی و جابجایی سریع و نفوذ در بازارهای جهانی برای بخش حمل و نقل هوایی جهان ارزش بسیار زیادی دارد و در پنج دهه گذشته این صنعت هر ۱۵ سال به دو برابر رشد دست پیدا کرده است .
مشاور رئیس جمهوری گفت : هر سال در جهان ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار بار توسط حمل و نقل هوایی جابجا می شود که ۳۵ درصد حمل و نقل جهان را به خود اختصاص داده است و وجود ۳۲۰۰۰ هواپیمای بازرگانی و بیش از هزار و ۳۰۳ شرکت هوایی از مهمترین ویژگی های این صنعت در جهان است
وی تاکید کرد : وجود بیش از ۳۷۰۰ فرودگاه و ۴۵۰۰۰ مسیر هوایی برای ۶۵ میلیون نفر در جهان ایجاد اشتغال کرده است که آثار اقتصادی آن بیش از ۳ هزار میلیارد دلار است. بانک اظهار داشت :با وجود تهدیدهای ظالمانه آمریکا جمهوری اسلامی ایران همواره به توسعه صنعت صنعت حمل و نقل هوایی توجه جدی دارد تا بتواند سهم ایران را در این بخش در جهان بیش از پیش تقویت کند.
وی همچنین بر افزایش سرمایه گذاری های بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل هوایی کشور تاکید کرد و اظهار داشت : موقعیت ایران در شرق و غرب و شمال و جنوب شرایط مناسبی را برای توسعه تجارت گردشگری و شبکه فرودگاهی به وجود آورده است و ما باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاران را برای انجام سرمایه گذاری در این بخش بیش از پیش تشویق کنیم.
اقتصام۱۱۰۸ /۱۴۸۴

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.