صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / میررحیمی: با برگزاری المپیاد در آینده با اطمینان خاطر به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شویم
میررحیمی: با برگزاری المپیاد در آینده با اطمینان خاطر به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شویم

میررحیمی: با برگزاری المپیاد در آینده با اطمینان خاطر به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شویم

سرمربی تیم تیروکمان درباره‌ی برگزاری المپیاد استعدادهای برتر گفت: برگزاری این المپیاد پشتوانه خوبی برای تیم ملی تیروکمان است تا در آینده با اطمینان خاطر تیم‌های خود را به مسابقات بین‌المللی اعزام کنیم.

مجید میررحیمی سرمربی تیم ملی ریکرو

مجید میررحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برگزاری نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور پشتوانه خوبی برای قهرمانان تیم ملی است تا بتوانیم با کشف استعدادها و سرمایه‌ گذاری بر روی آن‌ها نخبگان را شناسایی و شاهد قهرمانان خوبی در آینده در تیم ملی ریکرو و کامپوند باشیم.

او گفت: متاسفانه به دلیل محدود بودن نفرات برجسته در تیروکمان، ۹۰ درصد انتخابی‌ها تا به امروز به صورت تکراری و قهرمانان دوره گذشته بود. در چند سال اخیر با شوری که بین جوانان ایجاد شده و حضور پرشور آن‌ها در رشته تیروکمان سبب شده تا امروز شاهد حضور ۴ نفر از کمانداران نوجوان و جوان در بین کمانداران بزرگسال باشیم که خوشبختانه این ۴ نفر رقابت تنگاتنگی را با بزرگسالان انجام می‌دهند.

سرمربی تیم ملی تیروکمان خاطرنشان کرد: این نوید وجود دارد که در آینده خیلی نزدیک تیم منسجم و خوبی را با فاصله خیلی کم با تیم اصلی داشته باشیم که این مساله سبب می‌شود تا در انتخاب نفرات اصلی برای اعزام به مسابقات بین‌المللی یک مقدار دچار مشکل شویم. زیرا وقتی فاصله کم‌تر می‌شود گزینش نفرات باید تخصصی‌تر و حرفه‌یی انجام شود تا بتوانیم بهترین‌ها را به مسابقات اعزام کنیم.

میررحیمی خاطرنشان کرد: ما در گذشته در تیم ملی همواره چهار نفر را داشتیم که وقتی برای یک نفر مشکلی ایجاد می‌شد و یا شرایط حضور در اردو را نداشتند به ناچار تا شب اعزام به او استراحت می‌دادیم و سپس به مسابقه اعزام می‌کردیم. در نتیجه این امر سبب کاهش کیفیت و عملکرد کمان‌داران در مسابقات بین‌المللی می‌شد و در نهایت به نتایج خوبی دست پیدا نمی‌کردیم. امیدوارم با نفرات برجسته‌ای که در این المپیاد  شناسایی می‌شوند در آینده با یک اطمینان‌خاطر به مسابقات بین‌المللی اعزام شویم و دست پر از مسابقات بازگردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که از بین نفرات شناسایی شده چند نفر به تیم ملی دعوت خواهند شد؟ گفت: طبق آیین‌نامه فدراسیون سه نفر برتر حذفی و چهار نفر برتر مقدماتی که رکورد حدنصاب را کسب کردند و چند نفر به صلاحدید سرمربی تیم ملی و مربیان استعدادیاب به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد که تمرینات این کمانداران در اردوها به صورت تخصصی و حرفه‌یی‌تر پیگیری خواهد شد و تجهیزات آن نیز تکمیل می‌شود و سپس پس از شرکت در رکوردگیری درون اردویی تیم ملی نوجوانان بسته خواهد شد.

سرمربی تیم تیروکمان هم‌چنین پیرامون این پرسش که آیا این نفرات در ترکیب نفرات اعزامی به المپیک ۲۰۲۲ جوانان خواهند بود یا خیر؟ اظهار کرد: هدف کوتاه‌مدت ما قهرمانی جوانان و نوجوانان است که سال آینده در اسپانیا برگزار می‌شود و سپس سعی داریم اردویی هماهنگ با تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم و هم‌زمان با برنامه‌ریزی برای تیم بزرگسالان برای جوانان و نوجوانان نیز برنامه مدونی داشته باشیم تا بتوانیم تیم خوبی را برای المپیک ۲۰۲۲ جوانان از بین این نفرات ببندیم.

رحیمی در پایان درباره‌ی اولین اردوی تیم ملی بزرگسالان و این‌که آیا از شرایط رکوردی کمانداران راضی بودید یا خیر؟ گفت: رکوردهایی که در درون اردو توسط کمان‌داران به ثبت رسید فوق‌العاده بود و نشان از پیشرفت خوب آن‌ها در نخستین اردو بود. البته من معتقدم کمانداران دعوت شده در نخستین اردو بهتر از قبل ظاهر شدند و روند پیشرفت آن‌ها قابل توجه بود. البته کمان‌دارانی نیز در بین کمان‌داران اصلی وجود دارند که کم‌تجربه هستند، اما من به آن‌ها اعتماد دارم و معتقدم با سرمایه‌ گذاری روی آن‌ها می‌توانیم در آینده به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.