صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تولید شیرین‌کننده گیاهی جایگزین شکر در کشور
تولید شیرین‌کننده گیاهی جایگزین شکر در کشور

تولید شیرین‌کننده گیاهی جایگزین شکر در کشور

یک دانشجوی کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه خوارزمی با همراهی پدر خود موفق به تولید شیرین‌کننده گیاهی جایگزین شکر بر پایه گیاه اِستِویا شده است.

شیرین‌کننده گیاهی

شقایق مهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، “اِستِویا” را یک گیاه کاملاً شیرین توصیف کرد و افزود: متأسفانه تاکنون به این گیاه به علت دارا بودن ۲ گلیکوزید تلخ و ماندگاری طعم آن در دهان(After taste)، چندان توجه نشده است.

وی تلخی محصولات بر پایه این گیاه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بعد از ۱۱ سال توانستیم طی فرآیند عصاره‌گیری، گلیکوزید تلخ و ماندگاری طعم را از اِستِویا جدا کرده و محصول نهایی را در قالب یک قطره ۳۰ میلی‌لیتری به بازار عرضه کنیم.

این دانشجوی کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه خوارزمی با اشاره به وجود شیرین‌کننده‌های شیمیایی از جمله آسپارتام، آس سولفام، ساخارین و… در برخی آدامس‌ها، این مواد را سرطان‌زا و موجب آسیب رساندن به تیموس مغز و بروز میگرن دانست و توضیح داد: این مواد نیز دارای ماندگاری طعم در دهان بوده و معمولاً تلخی بعد از خوردن آن‌ها در دهان می‌ماند.

به گزارش کسب و کار نیوز، شیرین‌کننده گیاهی جایگزین شکر بر پایه اِستِویا که در قالب یک قطره ۳۰ میلی‌لیتری عرضه شده، رتبه نخست دومین رویداد ملی “ایده‌بازار خوراکی و نوشیدنی” دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به دست آورده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.