صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ضرورت ارتقای کیفیت و کمیت آموزش‌های بعد از ازدواج
ضرورت ارتقای کیفیت و کمیت آموزش‌های بعد از ازدواج

ضرورت ارتقای کیفیت و کمیت آموزش‌های بعد از ازدواج

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: براساس سیاست‌های کلان نظام سلامت و سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، وزارت بهداشت، متولی آموزش‌های حین ازدواج است.

ازدواج

به گزارش کسب و کار نیوز دکتر سید حامد برکاتی افزود: براساس مصوبه هیات دولت، شورای اجتماعی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیریت آموزش های سلامت را بر عهده دارد و بخش عمده ای از آموزش های جنسی بعد از ازدواج نیز بر عهده وزارت بهداشت است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درخصوص آموزش‌های حین ازدواج گفت: آموزش‌های جنسی صرفا به دوران بعد از ازدواج اختصاص خواهد داشت چراکه آموزش‌های جنسی قبل از ازدواج خلاف عرف، شرع و اجتماع و رفتار سلامت است و اگر آموزش داده شود به نوعی ترویج این رفتار است. به همین دلیل باید آموزش‌های جنسی بعد از ازدواج صورت گیرد.       

وی افزود: آموزش های حقوقی ازدواج با قضات و وکلای مورد تایید قوه قضاییه بوده و در بحث آموزش‌های روانشناسی، سازمان نظام روانشناسی و سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند و مدیریت این آموزش‌ها بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود.

به گزارش وبدا برکاتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره  آموزش‌های بعد از ازدواج و درخواست ایشان برای ارتقای کیفیت و کمیت این آموزش‌ها گفت: مشاوره حین ازدواج در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، البرز و شیراز به صورت استاندارد در حال انجام است. این آموزش‌ها در گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی همدان، گلستان و مشهد ارائه شده بود. همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، ساوه، خمین، اصفهان، کاشان و قم به آموزش های جنسی استاندارد شده بعد از ازدواج اضافه خواهند شد و استان های گیلان و مازندران نیز در اولویت‌های بعدی برگزاری کارگاه های آموزشی قرار خواهند گرفت و تا پایان سال نیز کرمانشاه به دیگر استان‌ها افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.