صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان: هدف ما فقط سهمیه جام‌جهانی نیست
سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان: هدف ما فقط سهمیه جام‌جهانی نیست

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان: هدف ما فقط سهمیه جام‌جهانی نیست

علی آرزومندی می‌گوید هدف شاگردانش در تیم ملی نوجوانان ایران فقط کسب سهمیه جام‌جهانی بسکتبال نیست بلکه این تیم به دنبال قهرمانی در رده زیر ۱۶ سال آسیا است.

مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا - ایران و لبنان

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط اردوی ملی‌پوشان در کیش اظهار کرد: پس از اینکه رقابت‌های غرب‌آسیا به پایان رسید با توجه به نتایج و وضعیت تیم، برنامه‌ای را به فدراسیون پیشنهاد دادیم. با توجه به اینکه بازیکنان در سال تحصیلی بودند باید برنامه‌ای تنظیم می‌کردیم که می‌توانستیم ملی‌پوشان را در این بازه زمانی داشته باشیم. در جلسه‌ای به آقای قاسمی و طباطبایی گفتم که اگر بازیکنان را در زمان مدارس نداشته باشیم موفق نخواهیم شد. حداقل اگر قرار است نداشته باشیم من نمی‌توانم به کارم ادامه بدهم.

آرزومندی ادامه داد: بر همین اساس برنامه‌ را تنظیم کردیم که بتوانیم هر ماه یک هفته بازیکنان را در اردو داشته باشیم. ملی‌پوشان از چهارشنبه وارد اردو می‌شوند و تا جمعه هفته بعد تمرین خواهند داشت و پس از پایان اردو در مدارس و باشگاه‌های خود نیز تمرین‌هایشان را آنطور که ما تنظیم کرده‌ایم انجام می‌دهند و گزارش کار می‌دهند. همه ملی‌پوشان را به این شکل در اختیار داریم و کنترل می‌کنیم و تنها در فصل امتحانات اردو نخواهیم داشت. در این اردوها نیز کارهای دفاع و حمله و انتقال و تمام برنامه‌هایی که مد نظر داریم را انجام می‌دهیم.

او با اشاره به رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده زیر ۱۶ سال در سال آینده بیان کرد: با توجه به اینکه لبنان و ایران سهمیه این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند فکر نمی‌کنم مرحله دوم غرب‌آسیا برگزار شود و ما برنامه‌هایمان را برای قهرمانی آسیا تنظیم کرده‌ایم. ما برای غرب‌آسیا ۵۶ روز با نوجوانان کار کردیم و به مصاف تیمی رفتیم که چند سال کنار هم بودند و یکی از ستاره‌های کنونی آسیا در این رده را در اختیار دارد که بازیکن توانمندی است.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ادامه داد: با این حال بعد از نایب قهرمانی خیلی‌ها انتقاد کردند اما گله من اینجا بود که خیلی از منتقدان اصلا از وضعیت بسکتبال پایه خبر ندارند و انتقاد می‌کنند. برابر لبنان هم ما به اتفاق باختیم اما معتقدم که تیم من در این سن شرایط خوبی دارد و ما همه تلاشمان را انجام دادیم. ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با قدرت برای رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده شویم و بتوانیم عملکرد خوبی در آنجا داشته باشیم.  

آرزومندی در پاسخ به این سوال که قطعا عدم کسب نتیجه در قهرمانی آسیا انتقادهای بیشتری برایش رقم خواهد زد و چه برنامه‌ای برای موفقیت در این مسابقات دارد؟ تصریح کرد: بله قطعا نتیجه برای همه ما اهمیت دارد. در برنامه‌ای که به فدراسیون داده‌ایم دو تورنمنت داخلی و دو تورنمنت خارجی پیش‌بینی کرده‌ایم. یکی از تورنمنت‌های داخلی همان جام فجر است که هر سال در سراب برگزار می‌شود و امسال رایزنی کرده‌ایم تا گرجستان و آذربایجان هم به این رقابت‌ها بیایند. ما به خوبی می‌دانیم کارمان بسیار دشوار است اما پتانسیل بسیار خوبی داریم.

او با اشاره به توانایی بالای بسکتبال ایران بیان کرد: به نظر من چیزی که به بسکتبال ایران ضربه زده نبود برنامه است. ما برنامه‌ بلند مدت نداشتیم. به نظر من بسکتبالیست‌های ایران از استرالیا هیچ چیزی کم ندارند. نه از نظر قدرت بدنی، نه از نظر هوش و نه از نظر بسکتبال چیزی کم نداریم و مشکل ما اینجا بوده که بسکتبال کشور برنامه بلند مدت نداشته‌ است. استرالیا و چین بهترین‌ها هستند اما ما هم کم نداریم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران در پاسخ به این سوال که آیا تیمش در قهرمانی آسیا سهمیه جام‌جهانی می‌گیرد یا مثل دیگر تیم‌های ملی در یک سال گذشته ناکام خواهد بود؟ بیان کرد: من اصلا به دنبال سهمیه نیستم. به هیچ وجه هدف بازیکنان من کسب سهمیه جام‌جهانی نیست چون اگر هدف این باشد موفق نمی‌شویم. من فیلم بازی تیم‌های ملی ایران با نیوزلند را به بازیکنانم نشان داده‌ام. فیلم بازی‌های استرالیا و چین را نشان داده‌ام. به همه بازیکنانم گفته‌ام که قرار است آماده شویم و با بردن این تیم‌ها قهرمان آسیا شویم.

آرزومندی در پاسخ به این سوال که این هدف در حرف زیبا است اما آیا برنامه تدارکاتی برای این تیم عملی می‌شود یا در حد ارائه پیشنهاد می‌ماند؟ گفت: بله باید برنامه‌های ما عملی شود که موفق شویم. فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش باید از ما حمایت کنند. ما شرایط یک اردو را مهیا کردیم اما چون قرار بود بلیت را فدراسیون بدهد شورای برون مرزی با آن مخالفت کرد. اسپانسر ما تمام هزینه اردو را می‌داد و ما فقط باید بلیت تهیه می‌کردیم اما موافقت نشد. امسال هم ما برنامه را به فدراسیون داده‌ایم و امیدواریم که این برنامه عملی شود تا بتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا اردوهای بین‌المللی هماهنگ شده یا نه؟ تصریح کرد: در حال جستجو و مذاکره هستیم. حتی از آقای ترونیچ هم کمک خواسته‌ایم تا با ارتباط‌هایش برایمان این کار را انجام دهد. تمام تلاش ما این است تورنمنت‌هایی را پیدا کنیم که هزینه نداشته باشند و بتوانیم با خیال راحت در آنها شرکت کنیم. به هر حال قبل از حضور در قهرمانی آسیا نیاز است که تدارکات خوب داشته باشیم و در تورنمنت‌های تدارکاتی به میدان برویم.

آرزومندی در پایان گفت: ما سعی می‌کنیم بهترین خودمان را برای این نسل بگذاریم. هدف ما این است که وقتی مسابقات قهرمانی آسیا با هر نتیجه‌ای تمام شد، جامعه بسکتبال راضی باشد و بگوید این تیم تمام تلاشش را کرد. رضایت همه برای من مهم است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.