صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بیش از ۱۰۰ مصدوم در حمله النصره با گازهای سمی به محله‌های حلب
بیش از ۱۰۰ مصدوم در حمله النصره با گازهای سمی به محله‌های حلب

بیش از ۱۰۰ مصدوم در حمله النصره با گازهای سمی به محله‌های حلب

گروه‌های تروریستی مستقر در حومه حلب که وابسته به هیئت تحریر الشام (النصره سابق) هستند شب گذشته با گلوله‌های حاوی گازهای سمی محله‌های حلب شامل خالدیه، خیابان النیل و جمعیت الزهرا را هدف قرار دادند.

حملات شورشیان با گازهای سمی به محله‌های حلب

به گزارش کسب و کار نیوز، سرتیپ عصام الشلی، فرمانده پلیس حلب به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: گروه‌های تروریستی شب گذشته محله‌های مسکونی شهر حلب را با خمپاره‌هایی حاوی گازهای سمی که منجر به ایجاد حالت خفگی بین شهروندان شد، هدف قرار دادند. این افراد مصدوم برای مداوا به بیمارستان‌های الرازی و الجامعه منتقل شدند.

حسین دیاب، استاندار حلب نیز در جریان بازدید از روند مداوای مصدومان اظهار کرد: این اقدام تروریستی بار دیگر بر در اختیار داشتن گازهای سمی از سوی گروه‌های تروریستی تاکید دارد و ما از جامعه جهانی می‌خواهیم در قبال غیرنظامیان به ویژه کودکان، افراد مسن و زنان به مسؤولیتش عمل کند.

حاج طه، مدیر بخش سلامت حلب نیز گفت، حدود ۵۰ غیرنظامی از جمله زن و کودک در اثر این حملات تروریست‌ها مصدوم شده‌اند و تعداد آنها نهایی است و احتمالا شمار مصدومان افزایش یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به نوع زخم‌های ایجاد شده احتمال می‌رود گاز استفاده شده از سوی گروه‌های تروریستی گاز کلر بوده باشد.

منابع پزشکی در بیمارستان‌های الرازی و الجامعه متعاقب این اظهارات گفتند، از ۱۰۷ تن که دچار حالت خفگی خفیف و متوسط شده بودند پذیرش کرده‌اند که برخی نیاز به مراقبت بیشتر داشته‌اند.

سانا همچنین گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه که در حلب مستقر هستند با سلاح‌های مناسب به منبع شلیک این خمپاره‌ها پاسخ دادند و خسارت‌های بسیاری در بین تروریست‌ها به جا گذاشتند.

این تجاوز تروریستی به محله‌های مسکونی چند روز بعد از افشاگری منابع محلی در زمینه ورود کارشناسان شیمیایی فرانسوی به ادلب از طریق مرزهای مشترک با ترکیه برای مجهز ساختن خمپاره‌ها و راکت‌ها به مواد سمی با هدف استفاده از ان در خاک سوریه انجام گرفت.

در این راستا دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان سوری، نیز بر انجام این حمله صحه گذاشت و تاکید کرد، ده‌ها تن در حلب سوریه در شمال این کشور در حملات شورشیان مخالف مصدوم شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که دفتر آن در لندن است، گزارش داد، در حملاتی که حلب تحت کنترل ارتش سوریه را هدف گرفت دست‌کم ۳۲ تن از جمله شش کودک مصدوم شدند و این حملات موجب مشکلات شدید تنفسی شده است.

این دیده‌بانی در عین حال از کشته شدن ۹ تن از جمله دو زن و هفت کودک در شهرک جرجناز در استان ادلب در تبادل آتش بین شورشیان و ارتش سوریه خبر داد.

براساس توافق ترکیه و روسیه قرار شده یک منطقه عاری از سلاح در امتداد خطوط درگیری بین شورشیان مخالف و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در کنار توقف حملات ارتش سوریه علیه منطقه ادلب از جمله مناطق نزدیک به دو استان حلب و حماه ایجاد شود.

ادلب تحت کنترل شورشیان مسلح است که برجسته‌ترین آنها هیئت تحریر الشام است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.