صفحه اصلی / استان ها / البرز / کشت زعفران در البرز رو به افزایش
کشت زعفران در البرز رو به افزایش

کشت زعفران در البرز رو به افزایش

‌مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: 42 هکتار از اراضی استان البرز به کشت زعفران اختصاص دارد که 30 هکتار آن در شهرستان نظرآباد است.

زعفران

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ایرج الماسی در رابطه با کشت محصول زعفران در شهرستان نظرآباد گفت: در سال جاری ۴۲ هکتار از اراضی استان زیر کشت زعفران رفت که بیش از ۳۰ هکتار آن یعنی بیش از ۷۰ درصد سطح زیر کشت و تولید زعفران استان البرز به شهرستان نظر آباد اختصاص داشته است و امیدواریم در سال‌های آتی سطح زیر کشت این محصول به بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.

وی افزود: با توجه به بحران آب موجود در کشور،تولید زعفران به دلیل نیاز آبی پایین مورد توجه قرار گرفته است.

الماسی ادامه داد:  با عنایت به اینکه این محصول با یک بار کشت تا هفت سال قابلیت برداشت را دارد هم از لحاظ هزینه‌های کاشت و داشت و هم به لحاظ قیمت محصول تولید شده و سودآوری بالا، یکی از محصولاتی است که در آینده نزدیک ‌می‌تواند سطح بیشتری را به خود اختصاص دهد.

الماسی تصریح کرد: خواص دارویی و خاصیت انبارداری و قیمت بالا، از جمله شاخصه‌هایی است که استقبال کشاورزان منطقه را به سمت کشت این گیاه افزایش داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظر آباد بیان کرد: عطر و بوی زعفران نظر آباد از ویژگی‌های خاص این منطقه است و آزمایشات  و تست‌های انجام شده توسط سازمان استاندارد گویای کیفیت بالای زعفران تولید شده در شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نظر آباد از محل اعتبارات توسعه روستایی (صندوق کارا )بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضیان برای افزایش سطح زیر کشت زعفران تسهیلات بانکی پرداخت کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.