صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / ماهیت فعلی و امنیت کشور در گرو هشت سال دفاع مقدس است
ماهیت فعلی و امنیت کشور در گرو هشت سال دفاع مقدس است

سردار کارگر:

ماهیت فعلی و امنیت کشور در گرو هشت سال دفاع مقدس است

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بدون تردید هشت سال دفاع مقدس تامین ‌کننده حیثیت و آبروی ملت ایران بوده و ماهیت فعلی و امنیت امروز کشورمان در گرو هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار سرتیپ بهمن کارگر جمعه شب در آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» اظهار داشت: جنگ به خودی خود سخت و ویران‌ گر است اما اگر دفاع مقدس نبود، امروز از عزت، امنیت، استنقلال و آزادی در کشور خبری نبود.
وی نامگذاری و ثبت عنوان «دفاع مقدس» از جنگ تحمیلی را ابتکاری به یاد ماندنی از امام خمینی (ره) نام برد و ادامه داد: جوانان بدانند جنگی که رژیم بعثی صدام آن را شروع کرد قادر نبودیم در کشور سیم خاردار بسازیم اما امروز خودکفایی ما در صنایع دفاعی، دانش هسته ‌ای، علوم پزشکی شکل گرفته که همه اینها مدیون دفاع مقدس است.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک فرصت نام برد و ابراز داشت: ما در دفاع مقدس متوجه شدیم باید روی پای خودمان بایستیم.
سردار کارگر اظهار داشت: دی ماه سال گذشته رهبر انقلاب فرمودند «همانطور که ملت ما سرشکستگی عهدنامه ترکمنچای را حس می ‌کند، دفاع مقدس می‌ تواند تا ۲۰۰ سال را تزریق کند»، ما به دنیا ثابت کردیم دست خالی می ‌توانیم مقابل ظلم بایستیم.
وی افزود: امروز جمهوری اسلامی به قدری قدرتمند است که می‌ تواند سوریه اشغال شده را نجات داده و جوانان غیور آن هزاران کیلومتر خارج از مرزها دشمن را زمین ‌گیر کنند.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به توانایی زبان هنر در نمایش حماسه بزرگ دفاع مقدس گفت: نباید برای هنرمندان تعیین تکلیف کنیم، این اشتباه است، باید به هنرمندان اعتماد کنیم زیرا هنرمندان متعهد به کشور هستند.
سردار کارگر هم چنین با اشاره به گستردگی سوژه‌های دفاع مقدس، گفت: آمریکایی‌ها امروز و در ۲۰۱۶ فیلم سرباز رایان را می ‌سازند درحالی که جنگ ما متعلق به ۳۰ سال پیش بوده و زمانی کمی از آن گذشته است، آمریکایی‌ها اذعان می ‌کنند از مستندهای آوینی گرفته اند.
وی با اشاره به این جمله رهبر فرزانه انقلاب که؛«صدای شهیدان را به گوش جوانان و نوجوانان و گوش سنگین خودمان بشناسیم» خطاب به هنرمندان گفت: اگر صدای شهیدان که صدای پیروزی و مقاومت است را به خوبی بشنویم هنرمندان موفقی هستیم.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان از فضای مجازی به عنوان یک فرصت و سبک زندگی یاد کرد و افزود: استفاده از فضای مجازی جزو زندگی مردم است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» با رویکرد تولید آثار فاخر حوزه دفاع مقدس توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور تولید و حمایت است و در شش بخش نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، برنامه ‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش آزاد و نگاه ویژه را شامل می شود.
این جشنواره فانوس امسال در شش بخش نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، برنامه ‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش آزاد و نگاه ویژه را شامل می شود.
در مراسم پایانی این جشنواره ضمن تجلیل از ۴۴ اثر در بخش های یاد شده، از قطعه موسیقی «چهل فجر شکوه» شعر مصطفی محدثی خراسانی به خوانندگی امیرحسین سمیعی رونمایی شد.
مهراب بهرامی (فیلمساز و آهنگساز) در بخش فیلم، فرشید دریانوس در بخش عکس، رضا نصیری (خواننده) در بخش موسیقی، حسن سبحانی (کارگردان) برای نمایش «چادری برای نجیبه» نیز از هنرمندان هرمزگانی بودند که در آیین پایانی این جشنواره ملی مورد تجلیل قرار گرفتند.
اجرای سرود گروه نوجوانان کانون منتظران المهدی(عج) بندرعباس از دیگر برنامه های جانبی آیین پایانی این دوره از جشنواره در بندرعباس بود.
۹۸۸۷ / ۶۰۴۸

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.