صفحه اصلی / استان ها / فارس / علی‌رغم تمام تلاش‌ها، محرومیت در روستاها بالا است
علی‌رغم تمام تلاش‌ها، محرومیت در روستاها بالا است

مدیرکل بنیاد مسکن فارس عنوان کرد:

علی‌رغم تمام تلاش‌ها، محرومیت در روستاها بالا است

‌مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در 423 روستای نمونه استان با بهره گیری از 70 آمارگیر، 15 بازبین به پایان رسیده و اکنون در مرحله تحلیل آماری قرار دارد.

روستا

‌به گزارش کسب و کار نیوز، عطاءالله زمانی شنبه ۳ آذر در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح، آمارگیران از ویژگی‌های ۱۵ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی ویژگی‌های مسکن روستایی را ثبت کردند و نتایج تحلیل آماری بزودی در اختیار قرار خواهد گرفت.

زمانی با قدردانی از ساکنان روستاها به دلیل مشارکت و همراهی با آمارگیران گفت: با توجه به پایان یافتن این طرح مراجعه به درب منازل روستاییان با عنوان طرح آمارگیری موضوعیتی ندارد و روستاییان باید در این زمینه در جریان قرار گیرند و اطلاع داشته باشند.

او در خصوص چالش‌های روستاها و روستائیان فارس که در این طرح جمع آوری شد، گفت: روستاها کانون کار و تامین معیشت و تولید بشمار می‌روند اما تداوم روند خشکسالی موجب شده این ویژگی روستاها قدری دچار تغییر شود و برخی از روستاییان به مناطق شهری و کلان شهرها مهاجرت کنن .

مدیر کل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: هر چند خدمات قابل توجهی از سوی دولت و بنیاد مسکن و به برکت نظام اسلامی در روستاها ارائه و زیرساخت‌ های توسعه تامین شده است، اما همچنان حجم محرومیت‌ها در مناطق روستایی بالا است.

زمانی، توسعه معابرروستایی، آسفالت و زیرسازی معابر پیاده و سواره، گسترش خدمات آب و برق و گاز و مخابرات، تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و تامین مسکن روستایی را بخشی از خدمات زیر بنایی دانست که با مشارکت روستاییان و با تلاش دولت تامین شده است‌.

او آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی را از مواردی برشمرد که به ارائه خدمات بهتر در مناطق روستایی کمک می‌کند و گفت: بسیاری از اهداف طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در زمینه بررسی چگونگی کارکرد تسهیلات اعطایی و برای دریافت اطلاعات دقیق از مسکن روستایی محقق شده است‌.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: توسعه و عمران روستایی فرایندی است که با مشارکت بنیاد مسکن در روستاها شکل گرفته، در این میان تسهیلات ویژه برای بهسازی و بازسازی و مقاوم سازی روستاها اعطا شده که بررسی چگونگی کارکرد این تسهیلات موضوعی است که در طرح سرشماری ارزیابی می‌شود.

زمانی همچنین گفت: شاخص‌هایی با مضامین شناخت واقعیت ‌ های موجود مسکن روستایی و روند تحولات آن طی زمان، توسعه سیستم جامع مسکن روستایی، ایجاد پایگاه اطلاعاتی تخصصی مسکن روستایی، تهیه و تدوین شاخص‌های مسکن روستایی، ارائه تحلیل از وضعیت مسکن روستایی به تفکیک واحدهای طرح ویژه دراین طرح تحلیل و بررسی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس یادآور شد که در تحلیل آماری این طرح اطلاعاتی در مورد لزوم بهسازی و نوسازی سایر واحدهای مسکونی روستایی، ارزیابی تغییرات هزینه احداث مسکن روستایی، نقش وام‌های طرح ویژه و تغییرات آن در تامین این هزینه ها، شناخت وضعیت آبادی‌ها از نظر بافت مسکونی، نحوه گسترش، الگوهای استفاده از مصالح ساختمانی و دیگر موارد به دست خواهد آمد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.