صفحه اصلی / فرهنگی / موسیقی / علی‌اصغر شاه‌زیدی و «هنوز آواز»
علی‌اصغر شاه‌زیدی و «هنوز آواز»

یادگار مکتب آوازی اصفهان می‌خواند ؛

علی‌اصغر شاه‌زیدی و «هنوز آواز»

علی‌اصغر شاه‌زیدی استاد آواز ایرانی بعد از گذشت سال‌ها از انتشار آخرین آلبوم خود، آلبوم موسیقی «هنوز آواز» را در همکاری با مرکز موسیقی حوزه هنری تالیف و روانه بازار موسیقی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی سپهر سوره هنر، در آلبوم موسیقی «هنوز آواز»، که در «پنج مجلس آواز»، فشرده و در اختیار علاقه‌مندان موسیقی سنتی و به ویژه مکتب اصفهان قرار گرفته است، حاصل ۵۰ سال تجربه و همکاری با هنرمندان بزرگ آواز مشهود است.
در انتشار این آلبوم سه ساز عود، تار و تنبک با آواز شاه‌زیدی همراه شده‌اند که همراهی عود با آواز، از نوآوری‌های به کار رفته در این اثر موسیقایی است.
در تهیه آلبوم «هنوز آواز»، شهرام میرجلالی نوازندگی تار و محمود رفیعیان نوازندگی تنبک را برعهده داشته‌اند، همچنین ۵ قطعه آوازی در دستگاه‌های چهارگاه، افشاری، دشتی، بیات اصفهان و شوردشتی خوانده شده است.
این آلبوم شامل ۵ قطعه از نوعی «خلاف آمدِ عادت» (به گفتۀ حافظ) بهره دارد و آن، روحیه‌ای مشحون از سبک‌باری، گشادگی خاطر و نشاط متفکرانه‌ای است که پیشینیان اندیشمند به دنبال آن بوده و آن را توصیه کرده‌اند.
علی‌اصغر شاه‌زیدی استاد آواز ایرانی و تنها بازمانده‌ مکتب آوازی اصفهان است. از معروف‌ترین آثار وی می‌توان تصنیف «جام مدهوشی» از آلبوم «چرخ گردون» با آهنگ «علی تجویدی»، تار «جلیل شهناز»، تنظیم «فریدون شهبازیان» و شعر «بیژن ترقی» را نام برد.
وی هم‌چنین آوازهای بسیاری را به صورت فی‌البداهه در برنامه‌ تماشاگه راز و رادیو اصفهان اجرا کرده است و علاوه بر آواز به نوازندگی نی، به سرودن شعر نیز علاقه دارد.
فراهنگ**۹۴۹۴** ۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

محمدرضا شجریان با نوای «ربنا» به خاک سپرده شد

به گزارش کسب و کار نیوز،مراسم تدفین پیکر استاد محمدرضا شجریان صبح امروز در محدوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.