صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تعامل ترامپ با پرونده خاشقجی زیر ذره‌بین مجلس نمایندگان آمریکا
تعامل ترامپ با پرونده خاشقجی زیر ذره‌بین مجلس نمایندگان آمریکا

تعامل ترامپ با پرونده خاشقجی زیر ذره‌بین مجلس نمایندگان آمریکا

رئیس آتی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این کمیته درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی و نحوه برخورد رئیس جمهوری آمریکا با این موضوع تحقیق خواهد کرد.

آدام شف

به گزارش کسب و کار نیوز، آدام شِف، عضو دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا که قرار است ریاست این کمیته را برعهده بگیرد، در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست اظهار کرد: کمیته اطلاعاتی بدون شک تلاش خواهد کرد همه اطلاعات مربوط به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا دریافت کند و در این باره و عملکرد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با این پرونده و احتمال ارتباط شخصی و مالی ترامپ با سعودی ها تحقیق دقیق و جدی خواهد کرد.

وی افزود: تحقیقات آینده کنگره تلاش خواهد کرد به صورت مفصل به نتایج تحقیقات دستگاه اطلاعات آمریکا در این باره و پایه و اساس مستندات این دستگاه بپردازد.

شف گفت: اعضای کنگره احساس می‌کنند که ترامپ برای محافظت از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان عمدا به منحرف کردن نتایج تحقیقات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا می‌پردازد، اگر اینگونه باشد وی چگونه به خود جرات انجام چنین کاری را داده است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: این مسئله به کنگره اجازه خواهد داد تا درک روشن تری از این مسئله داشته باشد که آیا ترامپ برای حمایت از محمد بن سلمان در ارائه ارزیابی این سازمان‌ها بد عمل کرده است یا خیر؟

وی در ادامه متعهد شد که در کمیته اطلاعات مجلس معاملات مالی میان ترامپ و سعودی‌ها و نیز میزان تاثیر این معاملات بر تعامل او با پرونده قتل خاشقجی را بررسی خواهند کرد.

این دموکرات آمریکایی اظهار داشت: دموکرات‌ها مصمم هستند تا این مسئله را مشخص کنند که آیا سرمایه گذاری خارجی در شرکت‌های ترامپ، سیاست‌های آمریکا را به جای منافع واشنگتن به راهی غیر اخلاقی کشانده است یا خیر؟  

شف ادامه داد: کنگره می‌تواند سوالات گسترده‌تری را درباره روابط آمریکا و عربستان و همچنین رفتار ریاض در مقابل مسائل دیگر در نظر بگیرد.

این مقام آمریکایی در پایان تاکید کرد: ما جنگ یمن، میزان ثبات در خاندان سلطنتی سعودی و نحوه برخورد این کشور با مخالفان و روزنامه نگاران را بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.